بازدید سایت : ۱۱۹۲۰۹

استعفای کتبی عشقی در اوج هیاهوی وام های میلیاردی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در حالی استعفای کتبی خود را به رییس شورای عالی بورس تقدیم کرد که در روزهای اخیر خبر وام های میلیاردی به هیات رئیسه بورس جنجالی شده بود.

استعفای کتبی عشقی در اوج هیاهوی وام های میلیاردی
تین نیوز |

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز استعفای کتبی خود را به رییس شورای عالی بورس تقدیم کرد.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر پرداخت وام های میلیاردی به اعضای هیات رئیسه بورس منتشر شده بود که عشقی رئیس این سازمان از پرداخت این وام ها دفاع کرد و آن را متعلق به تمام کارکنان بورس و اقدامی قانونی دانست. 

یکی از سایت های تخصصی بورس با انتشار مطلبی بسیار انتقادآمیز در این باره نوشته است؛ در کشوری که بچه‌های ۲۰ ساله کلیه‌های خود را می‌فروشند تا برای مدتی از فشار‌های مالی رها شوند، چرا رئیس سازمان بورس و هیات ریسه این سازمان، شایسته اخذ وام های میلیاردی با سود ۴ درصدی با بازپرداخت ۱۰ ساله هستند؟‌
مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به دکتر عبدالناصر همتی، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بود، امروز با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.

حالا و در حالی که وزیر اقتصاد خواستار بررسی قانونی بودن این وام ها شده، رئیس سازمان بورس مجددا استفعای خود را تقدیم رئیس شورای عالی بورس کرده است.
مجید عشقی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود. عشقی ۳۰ ماه بعد یعنی در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ یک‌بار دیگر با کسب رای اعتماد و حمایت مجدد اعضای شورای عالی بورس برای ۳۰ ماه دیگر در سمت خود ابقا شده بود.
حال با وجود گذشت حدود ۵ ماه از این دوره، با توجه به تغییر دولت و انتخاب وزیر جدید اقتصاد، رییس سازمان بورس برای باز گذاشتن دست دکتر عبدالناصر همتی برای اعمال تغییر در ساختار مدیریت بازار سرمایه از سمت خود استعفا داد.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.