بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ انتصاب مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری

آیین تودیع و معارفه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با حضور خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی کشور برگزار و "روح‌الله غلامی" به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

انتصاب مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری
تین نیوز

 خداداد مقبلی عصر دوشنبه در این آیین با اشاره به اینکه این سازمان وظایف خطیری در رابطه با جان و مال مردم برعهده دارد، گفت: نگهداری از شبکه ارتباطی به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی و موتور محرکه اقتصاد کشور در اختیار این مجموعه قرار گرفته است و جلوگیری از وقوع حادثه و مرگ افراد در این شبکه وسیع به حساسیت و دقت بالایی نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تصادفات و تلفات جاده‌ای را بحرانی جدی در کشور دانست و افزود: علل شکل‌گیری این بحران مختلف است اما با توجه به تحمیل هزینه‌های سنگین ناشی از فوت و همچنین جراحات در هر تصادف، باید برای بالا بردن سطح کمی و کیفی خدمات راهداری تلاش بیشتری انجام شود.

وی در ادامه مدیریت حمل‌ و نقل را عاملی مهم در فرآیندهای اقتصادی و صنعتی کشور بیان و تصریح کرد: زندگی امروز در ارتباط مستقیم با حمل‌ونقل قرار دارد و نقش راهبری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این حوزه قابل‌توجه است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مدیرکل جدید اداره استانی چهارمحال و بختیاری خواست تا علاوه بر برقراری تعامل سازنده با مجموعه داخلی، برای مباحث اجرایی و بهبود عملکرد اداری، همکاری همه‌جانبه‌ای را با دستگاه‌های بیرونی، استانداری و فرمانداری‌ها شکل دهد.

جایگاه چهارمحال و بختیاری در شاهراه حیاتی کشور نیازمند توجه بیشتری را می‌طلبد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری هم در این آیین گفت: این استان در شاهراه حیاتی کشور واقع شده است و بخش عمده‌ای از ارتباط مناطق شمالی با جنوب و بنادر مهم خلیج‌فارس از مسیر این استان عبور می‌کند.

روح‌الله غلامی قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری میان دو استان اصفهان و خوزستان را یادآور شد و افزود: از این رو به نظر می‌رسد باید در بحث توسعه راه‌ها و خدمات حمل‌ونقل به این استان مرتفع توجه ویژه‌ای بشود.

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های بسیار در حوزه حمل‌ونقل چهارمحال و بختیاری، این استان در برخی موارد همچنان با مشکلات و محرومیت‌های دست به گریبان است که با تلاش چند برابری نیروهای راهداری و همراهی مسوولان سازمانی و وزارتی می‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

حل مشکلات نیروهای طرحی راهداری به راهکاری اساسی و ریشه‌ای نیاز دارد

سرپرست پیشین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز با بیان اینکه تمام تلاش این مجموعه در سال جاری به جذب کامل اعتبارات و جلوگیری از برگشت آن معطوف شد، گفت: بخشی از نیروهای کاری این اداره کل و دیگر ادارات استانی به صورت طرحی مشغول به فعالیت هستند که حل مشکلات شغلی آنان به راهکاری اساسی و ریشه‌ای نیاز دارد.

حسین مالکی در ادامه یکی از مسائل قابل‌توجه در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری راه‌های روستایی استان را تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران بیان کرد و افزود: در این بخش از اقدامات راهداری به صورت معمول پیمانکاران خرد و کوچک ورود پیدا می‌کنند و طولانی شدن روند پرداخت مبالغ قراردادها، تمایل آن‌ها را برای ادامه کار و عقد قرارداد جدید کاهش می‌دهد.

وی به اقدامات انجام شده در بخش نوسازی ماشین‌آلات راهداری نیز اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و توسعه خدمات راهداری و بهبود جایگاه استان در کشور از نظر آمار تصادف جاده‌ای، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری در این شاخص در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد که لازم است روند اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و رفع نقاط حادثه‌خیز با جدیت بیشتری در سال آینده دنبال شود.

 در پایان این آیین از خدمات حسین مالکی در دوران سرپرستی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری قدردانی شد و با اعطای حکم داریوش امانی معاون وزیر و رییس‌ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، روح‌الله غلامی به عنوان مدیرکل جدید، مسوولیت اداره استانی را بر عهده گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده

    در تمام کشورها با الکترونیکی شدن هر کاری مشکلات کمتر میشه اما در ایران تازه مشکلات آغاز میشه و هر بار باید منتظر بود تا سیستم متصل بشه!!

  • محمد جمالیان اصفهانی

    همه استانها در شاهراه مواصلاتی هستند. مهم اینه که چرا مدیران نمی تونند کار بکنند و آخرش گندشان در می اید.
    راننده کامیون خون به دل شده