بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

ایمن سازی محور ایلام سرابله در منطقه بانکول با قید فوریت

در پی وقوع چند فقره تصادف در محور ایلام به سرابله، سعید هژبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بازدید از این منطقه، پیگیر اجرای مصوبات ایمن سازی این جاده شد.

ایمن سازی محور ایلام سرابله در منطقه بانکول با قید فوریت
تین نیوز

در پی وقوع چند فقره تصادف در محور ایلام به سرابله، سعید هژبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بازدید از این منطقه، پیگیر اجرای مصوبات ایمن سازی این جاده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این بازدید که اعضای کمیسیون ایمنی راه های استان نیز حضور داشتند، پیشرفت فیزیکی پروژه های راهسازی و شرایط فنی و ایمنی راه مذکور مورد بررسی قرار گرفت و پس از گزارش فنی تصادفات اخیر، هژبری تأکید کرد: مدیران متولی حوزه راهسازی و راهداری باید ایمنی راه ها و سلامت مسافران و شهروندان را تامین کنند و اداره راهداری به طور مستمر وضعیت این جاده ها را پایش و اقدام مقتضی را انجام دهد.

هژبری ادامه داد: در این راستا مصوب شد که طی یک برنامه کوتاه مدت حداکثر ۲ روزه، عملیات جداسازی، آرامسازی و آشکارسازی توسط راهداری در این محور صورت بگیرد و پیمانکاران مجری راه های این محور نسبت به رعایت شانه خاکی جاده و نصب علائم ایمنی در مسیر اقدام کنند.

وی گفت: در برنامه میان مدت نیز مصوب شد که شرکت ساخت، عملیات اجرایی ۲ قطعه راه ۱۵ و ۱۱ کیلومتری در این محور را تا قبل از برگزاری کنگره اربعین حسینی تمام کرده و ضمن تعریض و چهارخطه، لایه آسفالت نهایی را انجام دهد.

هژبری خاطرنشان کرد: مدیران حوزه راهداری بایستی نسبت به پیگیری تأمین اعتبار پروژه ها از ردیف های ملی برای این محور اقدام کنند، چرا که محور ایلام سرابله یکی از محورهای اصلی و پرتردد در طول سال و ایام اربعین است.

وی با بیان اینکه تصادفات دارای عوامل انسانی، جاده ای و وسیله نقلیه است، افزود: بر اساس تحلیل تصادفات اخیر، عامل انسانی بیشترین سهم را در میان عوامل اصلی تصادفات جاده ای دارد که لازم است به موازات بهبود راه ها و ایمنی مسیر، فرهنگ سازی لازم نیز صورت بگیرد تا با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه رعایت سرعت مطمئنه، سلامت و ایمنی مسافران تأمین شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام بیان کرد: ۱۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و ابلاغ شده است که تاکنون هفت نقطه آن با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان اصلاح شده و هفت نقطه دیگر با اعتباری معادل ۳۴۰ میلیارد تومان در مرحله مناقصه و پیمان سپاری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.