بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا برشمرد:

◄ هشت مزیت اصلی احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز

احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.

هشت مزیت اصلی احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز
تین نیوز |

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا معتقد است احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور  نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، رضا جواهری در توضیح این دیدگاه خود به خبرنگار ما گفت: مطابق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، جابجایی ۳۰ درصد بار و ۱۸ درصد مسافر کل کشور از طریق شبکه ریلی برای سال ۱۴۰۴ هدف گذاری شده است تا با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، توسعه سایر بخش‌های اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و اشتغال زایی محقق گردد.

بیشتر بخوانید:

گام­ های گروه مپنا در راستای بومی سازی مهندسی و ساخت تجهیزات خطوط ریلی

وی تاکید کرد: بر این اساس توسعه حمل و نقل ریلی علاوه بر کمک به آبادانی کشور و توسعه پایدار، حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان را به کشور و هموطنان عزیز هدیه می دهد.

 او افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین، با اولویت ترین و توجیه دار ترین خطوط ریلی کشور، احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز (به طول تقریبی 500 کیلومتر) می باشد.

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا عنوان کرد: احداث این راه آهن به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: اجرای این طرح با هدف اتصال استان های اصفهان و خوزستان، جایگاه مهمی در تکمیل شبکه ریلی پر سرعت کشور، توسعه اقتصاد و عمران و رفاه منطقه و توسعه صنایع منطقه جنوب غرب کشور (به ویژه صنایع مرتبط با فولاد) دارند.

جواهری مزایای اصلی طرح را نیز به شرح زیر برشمرد:

  1. انتقال 40 درصد از بارهای عبوری به میزان تقریبی 28 میلیون تن و 50 درصد از مسافران منطقه از جاده به راه آهن به میزان 1.9 میلیون مسافر در سال
  2. ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات و خسارات سوانح جاده ای به میزان 12 هزار میلیارد ریال در سال
  3. کاهش مصرف انرژی، آلودگی هوا و پرداخت یارانه سوخت به ارزش 30 هزار میلیارد ریال در سال
  4. توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی به میزان 8000 نفر
  5. اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریل کشور
  6. حمل ارزان و سریع سنگ آهن از معادن مرکزی به صنایع فولاد استان خوزستان
  7. تقویت ارتباط استراتژیک شمال جنوب کشور و رفع گلوگاه محور درود – اندیمشک
  8. ارتقای شاخص ­های اقتصادی و زیربنایی منطقه و کشور
نقشه توزیع منطقه ای مسیر طرح راه آهن اصفهان- اهواز

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    مپنا جان! از خط 6 متروي تهران چه خبر؟

  • خدايي پاسخ

    با سلام
    كليه مزيت هاي اعلام شده مربوط به احداث مسير اصفهان -اهواز است و برقي كردن آن مربوط به نياز ظرفيتي بعد از محاسبه دو خطه و بلاك بندي و عدم پوشش ايجاد ظرفيت لازم ميباشد
    براي ٢٨ ميليون تن بار سالانه (كه قطعا از ابتدا اين ميزان بسيار ايده آل است-نصف بار فعلي كل شبكه) دو خطه بلاك بندي شده جوابگؤ است
    تشكر

  • ناشناس پاسخ

    شما اول حساب کن ببین خط ریلی معمولی اصفهان شهرکرد کی افتتاح می شه دوم ببین همین ریل معمولی اگر بخواهد از شهرکرد به سمت اهواز برود که باید از دل یک منطقه بحرانی و سخت گذر کوهستانی عبور کند چه میزان بودجه و زمان می برد که حداقل باید روی عدد 5 هزار میلیارد تومان و زمانی 10 ساله حساب باز کرد چون بیشتر مسیر تونل و پل و ابنیه سنگین است پس ابتدا ببینید می توانید یک خط ریلی معمولی بین اصفهان شهرکرد اهواز برقرار کنید یا که خیر ؟ دوما خط ریلی پرسرعت برقی فقط در کشورهایی قابل اجرا دارد که اقتصادی قوی و پویا داشته باشند که ما نداریم همین احداث خط ریلی پرسرعت تهران مشهد (که اگر قرار به اجرا باشد الویت نخست است) 1 میلیارد دلار هزینه می برد و بعد هزینه سنگین نگهداری , تعمیرات و ... هم هست بحث تکنولوژی هم وسطه که باید ببینیم اصلا چین چنین تکنولوژی را وارد کشور ما می کند یا که خیر ؟ پس فعلا ما از مطلب ریلی پرسرعت همه جانبه عقبیم بهتره فعلا روی شبکه ریلی معمولی خود کار کنیم 10 هزار کیلومتر دیگر ریل معمولی خود را بسازیم که الویت های ویژه ایی در دل آن است تا با رسیدن به حدودا 25000 کیلومتر طول شبکه ریلی به حدود استاندارد برسیم بعد می شود با بسیج کردن کل بودجه بخش ریلی و امکانات کشور با تمرکز روی ریل پرسرعت کار کرد .