بازدید سایت : ۴۰۱۲۶

تعویض بویه حادثه دیده در کانال دسترسی بندر بوشهر

تعویض بویه حادثه دیده در اثر برخورد شناور در کانال دسترسی بندر بوشهر با موفقیت انجام شد.

تعویض بویه حادثه دیده در کانال دسترسی بندر بوشهر
تین نیوز

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعویض بویه حادثه دیده در اثر برخورد شناور در کانال دسترسی بندر بوشهر با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مصطفی حاجی رضایی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی حادثه ای که منجر به برخورد یک شناور با بویه شماره ۱۶ در کانال دسترسی بندر بوشهر شد، بویه آسیب دیده با یک بویه جدید تعویض شد. 

حاجی رضایی بیان کرد: این حادثه که تاریخ اعلام آن ۲۳ مرداد بود، باعث تخریب کامل قسمت فوقانی بویه و تجهیزات مربوط به چراغ و سولار آن شد. 

وی تصریح کرد: به دنبال این برخورد، تلاش ها برای شناسایی شناور مقصر از طریق ردیاب AIS همچنان در حال پیگیری است.

حاجی رضایی ادامه داد: بویه شماره ۱۶ نقش حیاتی در هدایت کشتی ها و جلوگیری از انحراف آنها در پیچ کانال دارد و نبود آن می توانست منجر به خطرات جدی مانند به گل نشستن کشتی ها منجر شود.

وی افزود: با این حال اقدام اولیه برای تعویض بویه به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان پذیر نبود تا اینکه صبح امروز ساعت ۴ عملیات تعویض بویه به طور مجدد آغاز شد و با موفقیت به پایان رسید. 

حاجی رضایی اظهار کرد: بویه پلی اتیلن آسیب دیده با یک بویه فلزی قرمز مجهز به چراغ چشمک زن قرمز (دو فلش در هر ۶ ثانیه) جایگزین و بویه صدمه دیده نیز برای بررسی و تعمیر به کارگاه علائم منتقل شد.

وی گفت: با توجه به نقش بویه ها در راهبری و هدایت کشتی ها عملیات تعمیرات و نگهداری بویه ها در کانال های دسترسی بنادر استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم همواره مورد توجه جدی قرار دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: به دریانوردان و فرماندهان شناورهای متردد توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه نارسایی و یا خاموشی بویه ها و دیگر علائم کمک ناوبری، فوری به مرکز کنترل مخابرات نزدیکترین بندر اطلاع رسانی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.