بازدید سایت : ۶۵۲۱۱

جرایی شدن طرح توسعه بندر دیر با همکاری قطری ها

​​مدیرکل بنادر و دریاتوردی استان بوشهر از توسعه زیرساخت های بندری در استان خبر داد و گفت: در این راستا توسعه زیرساخت بندری در شهرستان دیر با همکاری سرمایه گذاران قطری انجام می شود و پیشرفت فیزیکی توسعه بندر گناوه به ۳۰ درصد رسیده است.

جرایی شدن طرح توسعه بندر دیر با همکاری قطری ها
تین نیوز |

​مدیرکل بنادر و دریاتوردی استان بوشهر از توسعه زیرساخت های بندری در استان خبر داد و گفت: در این راستا توسعه زیرساخت بندری در شهرستان دیر با همکاری سرمایه گذاران قطری انجام می شود و پیشرفت فیزیکی توسعه بندر گناوه به ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد شکیبی نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران از افزایش زیرساخت های بندری در بنادر 11 گانه تجاری استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا طرح های توسعه ای در بنادر تجاری استان در 11 منطقه در حال اجرا است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری قطری ها در توسعه بندر دیر تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی در راستای سیاست های کلان سازمان برای جذب حداکثری سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بنادر کشور، مذاکرات متعددی با سرمایه گذاران توانمند داخلی و خارجی انجام داده است.

شکیبی نسب با بیان اینکه دولت قطر استقبال بسیار خوبی از سرمایه گذاری در بنادر استان بوشهر داشته است گفت: طی 5 بازدید میدانی از بنادر استان بوشهر تمایل خود را برای سرمایه گذاری در طرح توسعه بندر دیر ابراز کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انعقاد تفاهم نامه در سفر 11 مهرماه رئیس جمهور به قطر، بین وزیر حمل و نقل دولت قطر و وزیر راه و شهرسازی دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد و ادامه داد: گام های اجرایی برای تحقق این تفاهم نامه تدوین شده و انتظار می رود در کمترین زمان ممکن کار در بندر دیر به عنوان یکی از کانون های مهم صادراتی کشور به قطر به مرحله اجرا برسد.

وی اظهار کرد: بدون تردید با سرمایه گذاری کلان قطری ها در بندر دیر، ظرفیت این بندر به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و رونق و اشتغال زایی بیشتری در این بندر رقم خواهد خورد.

شکیبی نسب طرح توسعه بندر گناوه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پیش از این نیز طرح توسعه بندر گناوه در شمال استان بوشهر با 16 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری عملیاتی شده و اکنون نزدیک به 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ادامه به طرح تعمیرات بویه و چراغ های دریایی در سواحل مطاف خبر داد و بیان کرد: با هدف تسهیل و ایمنی بیشتر تردد دریایی در زمان ناپایداری جوی نسبت به تعمیر و رفع نارسایی علائم کمک ناوبری بویه و چراغ دریایی محدوده مطاف اقدام شد.

وی با بیان اینکه منطقه مطاف از مناطق دریایی پرخطر استان بوشهر است افزود: در منطقه مطاف عمده حوادث اضطرار دریایی رخ می دهد و در راستای ایمنی تردد دریایی در منطقه مطاف نسبت به جایگزینی یکی از بویه ها و چراغ های دریایی آسیب دیده به وزن 7 تن اقدام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در چند سال اخیر با هدف بهبود وضعیت تردد شناورها برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری متنوع بویژه تقویت امکانات ارتباطی در سواحل خلیج فارس محدوده استان بوشهر اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.