مشکلات حملونقل ریلی ناشی از بروکراسی و ساختار دولتی آن است
نایبرئیس فدراسیون حملونقل لجستیک ایران از تلاش شرکتهای خصوصی برای مشارکت در خصوصیسازی راهآهن خبر داد و گفت: بسیاری از مسائلی که بهعنوان مشکلات حملونقل ریلی مطرح میشود به دلیل وجود بروکراسی و ساختار دولتی آن است
نایبرئیس فدراسیون حملونقل لجستیک ایران از تلاش شرکتهای خصوصی برای مشارکت در خصوصیسازی راهآهن خبر داد و گفت: بسیاری از مسائلی که بهعنوان مشکلات حملونقل ریلی مطرح میشود به دلیل وجود بروکراسی و ساختار دولتی آن است
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، علی محمودی سرای درباره استقبال نکردن شرکتهای خصوصی و تجار از حملونقل ریلی گفت: حملونقل ریلی در اختیار دولت قرار دارد و اکنون که در آن خصوصیسازی شکل گرفته است بسیاری از شرکت خواهان مشارکت در این امر هستند.
وی با اشاره به اینکه این امر ثمرات زیادی را برای رشد ترانزیت و حملونقل کالا در کشور دارد افزود: بسیاری از مسائلی که بهعنوان مشکلات حملونقل ریلی مطرح میشود به دلیل وجود بروکراسی و ساختار دولتی آن است که لازم است در آن روانسازی صورت بگیرد.
نایبرئیس فدراسیون حملونقل لجستیک ایران با بیان اینکه در بسیاری از موارد گرفتن مجوزها از جمله در بخش وان ترکیه به سختی انجام میشود، اظهار داشت: در صورت رفع این موارد بسیاری از مشکلات صادرات و واردات حل میشود.
وی درباره مشارکت و سرمایهگذاری بخش خصوصی در توسعه راهآهن گفت: در حال حاضر بسیاری از این سرمایهگذاریها شروع شده است ولی موفقیت آن به دید بخش دولتی و اختیارات آن بستگی دارد.
محمودی سرای همچنین توسعه حملونقل ریلی را موجب افزایش ترانزیت و صادرات کالا دانست افزود: رفع موانع و توسعه خطوط ریلی در مسیرهای مناسب میتواند باعث ارزانتر شدن قیمت حمل ریلی کالا شده و آن را مقرونبهصرفه تر کند؛ اما در حال حاضر طولانی بودن مسیر و مهیا نبودن زیرساختها، قیمت بالا، سرعت کم است و این عدم موجب دلزدگی بازرگانان میشود.