بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۷.۶ میلیون تن رسید

ترانزیت خارجی از مسیر ایران در چهار ماهه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش، به هفت میلیون و ۶۲۲ هزار تن رسید.

ترانزیت خارجی از مسیر ایران به ۷.۶ میلیون تن رسید
تین نیوز

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در چهار ماهه سال جاری با ۵۸.۵ درصد افزایش، به هفت میلیون و ۶۲۲ هزار تن رسید.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از گمرک ایران، محمد رضوانی فر با اعلام این مطلب گفت: گمرک پیرانشهر در استان آذربایجان غربی با ۶۶۱ درصد افزایش در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیشترین رشد را در بین گمرکات مبدا ترانزیتی داشته است.

رضوانی فر افزود: پس از گمرک پیرانشهر، بیشترین افزایش ترانزیت خارجی از مبدا گمرکات سرخس، پرویز خان و باشماق بود که در این مدت به ترتیب ۲۸۶، ۱۹۷ و ۱۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ۱۴۰۳ بیشترین حجم ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویزخان انجام گرفت، اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه ترانزیت خارجی شده است و گمرکات منطقه ویژه شهید رجایی، باشماق، بازرگان و پیرانشهر در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

مجموع ترانزیت کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۸۹ درصد رشد داشته و حجم ترانزیت در سال گذشته به ۱۶.۳۴ میلیون تن رسید. در سه ماهه ۱۴۰۳ این رشد با شتاب بیشتری ادامه یافت و در این مدت رشد ۶۹ درصد ترانزیت جاده ای و رشد ۵۵ درصدی کل ترانزیت را نسبت به ۳ماهه سال ۱۴۰۱ تجربه کردیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.