بازدید سایت : ۳۶۵۶۹

پیشرفت ۵۵ درصدی کریدور شمال جنوب؛ ۱۳۲۰۰ میلیارد نیاز است​

​معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کریدور شمال- غرب و جنوب غرب ایران در استان کردستان حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

تین نیوز

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: کریدور شمال- غرب و جنوب غرب ایران در استان کردستان حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، کیومرث حبیبی یکشنبه شب در جلسه شورای ادارای شهرستان سقز که با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در نظام برنامه ریزی کشور، طی تفاهمی با غرب کشور، نقش استانداری در بودجه ریزی ملی و استانی بیشتر شده است.

وی با ذکر اینکه منابع کردستان از بخش ملی یا داخلی استانی است، گفت: منابع ملی دفاتر سازمانه برنامه و بودجه تعین می کنند که در هر ارگان، سازمان و وزیری که لابیگری و توانایی بیشتری داشته باشند، منابع بیشتری دریافت می کنند، دولت سیزدهم با تفویض اختیار به استانداری ها، اختیارات در تخصیص اعتبارات به پروژه ها را بیشتر کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان افزود: نظام تدبیر استان پروژه های نیمه تمام را مورد هدف خود قرار داده و تا اتمام پروژه ها همانند فرودگاه سقز، راه آهن سنندج، همدان ، سد سیاه زاغ و ... پیگیری و اعتبارات لازم برای اتمام هر چه سریع تر را جذب خواهد کرد.

وی اذعان داشت: اگر پروژه هایی همچون هتل ورزش و ساختمان فنی و حرفه ای سقز مشکلات دارد، نقش استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی حذف شده، نمایندگان باید نقش استان ها رادر کشور تقویت کنند، اختصاص درصد کم اعتبارات به پروژه ها کاری پیش نخواهد برد، باید نظام تدبیر استان، استانداری و حوزه های عمرانی در تخصیص اعتبارات نقش داشته باشند تا متناسب با نیاز پروژه ها، اعتبار تخصیص دهیم.

حبیبی گریزی به کریدور شمال-جنوب استان زد و گفت: کریدور شمال ـ غرب و جنوب ـ غرب ایران در استان کردستان حدود 55 درصد پیشرفت داشته، 77 کیلومتر در دست ساخت و پیشرفت دارد، تقریباً اکثر قطعات کریدور فعال است، 400 میلیارد تومان در پیوست بودجه برای کل کریدور اختصاص یافته که توزیع 10 میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه در قطعه ها کاری پیش نخواهد برد، این پروژه به 13 هزار و 200 میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان  با بیان اینکه با منابع داخلی استان امکان اتمام پروژه نیست، تصریح کرد: از تمام مسئولان کشوری و دولت جدید انتظار می رود که اعتبارات لازم جهت اتمام هر چه سریع تر این پروژه کلیدی و مهم را اختصاص دهند.

به گزارش تسنیم؛ 320 کیلومتر از کریدور شمال - جنوب در حوزه استان کردستان واقع شده که از این میزان تاکنون، بعد از گذشت سال ها حدود 160 کیلومتر به بهره برداری رسیده، این طرح که به بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب موسوم است بخشی از کریدور شماره 10 کشور است که سه استان کرمانشاه - کردستان و آذربایجان غربی را به هم متصل می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.