بازدید سایت : ۴۳۸۳۹

۲۳ پروژه عمرانی پایتخت در آستانه تحویل است

رفع ۸ معارض فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی

۲۳ پروژه عمرانی پایتخت در آستانه تحویل است
تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر تهران را تشریح کرد و از تأمین ۱۰۰ درصدی نقدینگی برای رفع ۸ معارض در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  هادی حق بین  با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر تهران منتهی به تیرماه سال جاری پرداخت و با اشاره به اینکه در حوزه فنی شاهد رشد قابل توجه اعتبارات از سال ۱۴۰۰ بوده ایم؛ به طوری که امروز ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است، گفت: از شورا درخواست داریم تا با اصلاح بودجه به ما کمک کند تا طرح های بیشتری را به نتیجه برسانیم و این درخواست در حالیست که براساس آمار، میزان تحقق اعتبارات بیش از ۹۹.۲ درصد بوده و نشان دهنده هماهنگی کامل معاونت فنی و عمرانی با کمیسیون های شوراست.

حق بین با بیان اینکه ۴۴ پروژه تفاهم نامه ای فعال برای سازمان ها، مناطق و شرکت ها در حال انجام است و ۱۱ پروژه در شرکت خاکریز آب در حال اجراست و پروژه هایی نیز در شرکت مشاور در حال اجرا و انعقاد قرارداد است. همچنین ۳۱ پروژه در سازمان مهندسی و عمران اجرا شده و ۳۰ پروژه جاری وجود دارد، افزود: در مجموع ۱۷۷ پروژه در کل مجموعه فنی و عمرانی تعریف شده که بخشی افتتاح شده و بخشی دیگر نیز در ماه های آینده در تمامی مناطق به بهره برداری خواهد رسید و باید بگویم که هیچ بزرگراهی نداریم که در آن طرحی اجرا نشده باشد.

وی با بیان اینکه پروژه «خانه شهر» یکی از مهمترین طرح هایی است که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد اما با رکود مواجه بود که در این دوره مجدداً مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: پروژه خیالستان زندگی نیز در عرصه ۶۰۰۰ متر مربعی پیش بینی شده بود که مشکلات ترافیکی داشت؛ اما فاز اول آن در ۳۵۰۰ متر مربع اجرایی شده و امسال این پروژه تکمیل خواهد شد و پروژه پارکینگ مینابی نیز مقاوم سازی شده و در منطقه ۱۵ آماده بهره برداری است و قطعاً در مردادماه افتتاح خواهد شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در مورد پروژه های شرکت خاکریز آب کمبود اعتبارات داریم و در پروژه های تونلی و بزرگراهی نیز درخواست اعتبارات بیشتری داشتیم و باید در بخش خاکریز آب توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: در حوزه پروژه های مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، پروژه بهسازی لرزه ای رودخانه کن در تقاطع با بزرگراه همت در حال اجراست و این در حالیست که این طرح شرایط بحرانی داشت و باید تردد را از یک لاین بزرگراه شهید همت قطع می کردیم اما با تدبیر صورت گرفته، پروژه رفع خطر شد.

وی از تأمین ۱۰۰ درصدی نقدینگی برای رفع ۸ معارض در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی خبر داد و افزود: بهسازی و تکمیل بستر پروژه بزرگراه آزادگان در طول مدت اخیر اجرایی شد و پروژه بزرگراه شهید بروجردی نیز در فاز اول به بهره برداری رسید و ۱۰۰ درصد نقدینگی برای رفع ۸ معارض در فاز دوم تأمین شده است، به گونه ای که از هشت پلاک شخصی در بزرگراه شهید بروجردی، مشکل یک پلاک حل شده و ۲ پلاک نیز ظرف دو هفته آینده تخلیه و تخریب می شود و یک کیلومتر دیگر از طرح اجرایی خواهد شد، البته با حمایت معاون مالی و اقتصاد شهری، تعدادی از پروژه های عمرانی تا پایان سال به بهره برداری می رسد، به گونه ای که ۲۲ کیلومتر توسعه بزرگراهی داریم که بیش از هفت کیلومتر آن افتتاح شده است.

حق بین با بیان اینکه پروژه آزادراه شهید شوشتری در ۱۶ کیلومتر طراحی شده و ۹.۳ کیلومترش در حال اجراست، اظهار کرد: تصورمان این بود که در این پروژه هیچ معارض تأسیساتی نداریم اما برخی تأسیسات باید جابجا شوند. عبور از ورزشگاه تختی را نیز داشتیم که جلسات متعددی با حضور شهردار برگزار شد که آثار آن در پروژه شهید شوشتری قابل مشاهده است و حالا تیم آسفالت ما در این طرح مستقر شده و پیش بینی می کنیم فاز اول آن تا پایان سال تحویل داده شود.

وی با بیا اینکه سال گذشته  ۱۸ پروژه را تحویل دادیم و امسال نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۲۵ پروژه را تحویل می دهیم، گفت: تقاطع بزرگراه شهید باقری با جانبازان آماده افتتاح است و فاز سوم بزرگراه شهید نواب- تندگویان نیز به عنوان یکی از پروژه های سخت اجرایی شد و باید فاز به فاز گشایش ترافیکی صورت می گرفت و دقت داشته باشید که ما در دو فاز قبلی بدون هیچ مراسم رسمی، مسیرها را باز کردیم و فاز مسیر جنوب به شمال از بزرگراه شهید تندگویان به نواب شمال است که دو تا سه هفته آینده آماده آسفالت خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اعلام خبر بهره برداری از پروژه آبشناسان جنت آباد تا پنج ماه آینده گفت: بخش قابل توجهی از معارضین پروژه آبشناسان-جنت آباد رفع شده است و سعی شده تغییری در نمای پل ها ایجاد شود و معماری پروژه مورد توجه قرار بگیرد. همین رویکرد در پروژه شهید آوینی نیز دیده می شد که سعی شد متناسب با معماری منطقه باشد؛ به طوری که طرح محراب در این پروژه اجرا شد.

وی با اشاره به انسداد مقطعی بزرگراه یادگار امام اظهار کرد: فرایند انسداد میدان جی و اجرای تونل ۳۶۰ متری و تقاطع سه سطحی برای ما هم قابل تصور نبود؛ اما شورای تأمین حمایت کرد و امروز شاهد یک کارگاه عمرانی فعال بزرگ در میدان جی و در ادامه در پادگان جی تا بزرگراه فتح هستیم.

حق بین در مورد پروژه های جدید شهرداری تهران در حوزه عمرانی به ساخت پل بعثت به طول ۱.۵ کیلومتر اشاره کره و با تأکید بر اینکه این پل از لحاظ ایمنی و لرزه ای در درازمدت نمی تواند فعال باشد که ما در حال تجهیز کارگاه برای بهسازی این پل هستیم، گفت: فاز اول اتصال بزرگراه شهید لشگری به بزرگراه شهید فهمیده در این دوره از مدیریت شهری به نتیجه می رسد و یک معارض دارد که باید حل شود و همچنین در این دوره مدیریت شهری اجرای ۳۸ پروژه فرهنگی و اجتماعی پیگیری شد که یکی از این پروژه ها، پروژه ایوان ری است که  قابلیت بهره برداری نداشت و باید خرید تجهیزات و رعایت استانداردها در آن مورد توجه قرار می گرفت. در همین دوره نصب تجهیزات دنبال شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ۲۳ پروژه در آستانه تحویل است، ادامه داد: هشت پروژه پارکینگ در این دوره اجرایی شد که تعدادی از این پارکینگ ها در آستانه بهره برداری هستند. یکی از طرح ها پارکینگ محله جوادیه بود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و همچنین سعی کردیم در میدانگاه ها وضعیت شهر را بهبود بخشیم. میدانگاه باغ فردوس در منطقه یک به محدوده ای بی دفاع تبدیل شده بود و به صورت سه شیفت در این طرح کار شد و به بهره برداری رسید. ورودی فاخر میدانگاه و متروی جهاد نیز اجرایی شد که جوایز جهانی را به خود اختصاص داد.

معاون شهردار تهران در مورد اجرای کانال ها و شبکه های آب های سطحی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب و هزینه کردیم؛ اما کافی نیست و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در بخش آسفالت معابر شنیده شده که کار فنی و عمرانی تنها آسفالت نیست که درست است. تمام مواردی که بنده تاکنون گفتم غیر از آسفالت بود و در این دوره با راه اندازی کارخانه جدید، آسفالت با کیفیت تولید و توزیع شد و امروز باید کارخانه ای متناسب با ظرفیت های شهر احداث شود که این کارخانه در همین دوره احداث خواهد شد و تراشه های آسفالتی که جمع آوری می شود در کارخانه بازیافت آسفالت مجدداً مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حق بین با بیان اینکه در سال اول ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی برنامه ریزی کرده بودیم که ۵۵۰ هزار تن توزیع شد، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵۷ هزار تن آسفالت توزیع شده است.

وی در مورد وضعیت پله های برقی سطح شهر تهران هم با بیان اینکه  ۵۱ یونیت از ۶۵ یونیت ساخته شده و مابقی نیز در مردادماه ساخته می شود و آماده نصب خواهد شد، تأکید کرد: همه این فرایندها در دو یا سه ماه گذشته دنبال شده و جایگزینی پله ها با رمپ نیز در حال اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.