◄ طرح ترافیک جدید تهران رد نشده/ ماجرای پولی شدن بزرگراه همت به کجا رسید؟
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع پولی شدن بزرگراه شهید همت نیز توضیح داد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد که طرح ترافیک جدید تهران در شورای ترافیک رد نشده بلکه اصلاحاتی داشته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پوریا علیمردانی در مورد رد طرح ترافیک جدید پایتخت در شورای ترافیک گفت: طرح ترافیک جدید در شورای ترافیک رد نشده است؛ بلکه نیازمند اصلاحاتی پیشنهاد داده شد.
علیمردانی با بیان اینکه این طرح بعد از رفع ایرادات و اصلاح آن توسط مشاور، دوباره برای بررسی به شورای ترافیک برگردانده خواهد شد، گفت: شورای ترافیک در مورد مدت زمان سفر اشکالاتی وارد دانستند و محدوده طرح تغییری نکرده بود. این درخواست وجود داشت که برخی معابر پرترافیک را به محدوده اضافه کنیم؛ البته هنوز طرح استفاده از ابزارهای هوشمند کامل نبود و قرار شد این نواقص توسط مشاور برطرف شود و مجددا طرح برای بررسی به شورای ترافیک تهران بیاید.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در بازه دوماهه باید این نواقص رفع و برای بررسی به شورای ترافیک ارجاع داده شود.
علیمردانی با اشاره به موارد نیازمند اصلاح اظهار کرد: موضوع برقی سازی به اندازه کافی در این طرح لحاظ نشده بود. همچنین مدت زمان سفر پیش بینی شده در طرح از دیدگاه شورای ترافیک دارای اشکال بود. محدوده طرح نیز تغییر قابل توجهی نداشت و درخواست اضافه شدن برخی معابر پرترافیک به محدوده طرح مطرح شده است.
وی تصریح کرد: عدم بهره گیری کامل از ابزارهای هوشمندسازی نیز از دیگر مواردی بود که شورای ترافیک بر آن ایراد گرفت. قرار است این نواقص طی دو ماه آینده توسط مشاور برطرف و طرح بازبینی شده دوباره به شورای ترافیک ارسال شود. امیدواریم پیش از پایان سال، تکلیف طرح جدید ترافیک مشخص شود.
وضعیت بزرگراه شهید همت
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره موضوع پولی شدن بزرگراه شهید همت نیز توضیح داد: قرار نیست با راه اندازی خط ویژه در این بزرگراه، هزینه ای از شهروندان دریافت شود. بااین حال، استفاده از این خط شرایط خاصی دارد. در بسیاری از شهرهای دنیا، تاکسی ها و خودروهای پرسرنشین می توانند به صورت رایگان از خطوط HOV (خودروهای چندسرنشین) استفاده کنند.
وی ادامه داد: شبکه ای از خطوط HOV در تهران طراحی شده که بزرگراه شهید همت نخستین مرحله اجرای آن است. این شبکه مشابه سیستم خطوط BRT عمل می کند. به این ترتیب، خودروهایی که بیش از دو سرنشین دارند، می توانند از این مسیرها عبور کنند.
علیمردانی تأکید کرد: این طرح مصوبه شورای عالی ترافیک کشور و شورای ترافیک تهران را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقاط حادثه خیز تهران پرداخت و گفت: طی یک سال گذشته، ایمن سازی حدود 55 نقطه حادثه خیز در شهر انجام شد. در تمامی نقاط شناسایی شده، اقدامات لازم صورت گرفته است.