329 دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل شد
به گزارش فارس، افشین پیرنون اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی ناوگان عمومی حمل و نقل جادهای استان و برخورد با تخلفات احتمالی در حوزه حمل و نقل کالا و جلوگیری از فرار غیرقانونی بارهای استان است.
وی افزود: با همکاری پلیس راه استان قزوین و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جادهای در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیمهای نظارتی و گشتهای سیار در محورهای مواصلاتی استان قزوین به صورت مستمر کنترل میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه و بارنامههای نامعتبر خبر داد و عنوان کرد: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس راه به کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جادهای ارجاع داده میشوند.
پیرنون عنوان کرد: بازرسان این ادارهکل با دقت بر عملکرد شرکتهای حمل و نقل نظارت میکنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکتهای خاطی برخورد خواهند کرد.
این مسؤول با بیان اینکه شرکتهای حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت تمام قوانین و ضوابط مرتبط هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تأیید قرار گرفت شرکتهای حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل ارجاع داده میشوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: عمده تخلفات شرکتهای حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.
پیرنون خاطرنشان کرد: طی هفته نخست اردیبهشت ماه سال جاری 329 دستگاه کامیون حامل بار تجاری توسط تیمهای گشت راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته که تعداد 37 کامیون فاقد بارنامه به کمیسیون مربوطه برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جادهای معرفی شده است.
وی ادامه داد: اگر شهروندان در خصوص کمیت و کیفیت خدماترسانی شرکتهای حمل و نقل کالا اعتراضی داشته باشند، میتوانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این ادارهکل اعلام تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.