بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

329 دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل شد


329 دستگاه کامیون در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل شد
تین نیوز
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در اجرای طرح گسترده کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی استان 329 دستگاه کامیون حامل بار تجاری مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
 

به گزارش فارس، افشین پیرنون اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای استان و برخورد با تخلفات احتمالی در حوزه حمل و نقل کالا و جلوگیری از فرار غیر‌قانونی بارهای استان است.

 

وی افزود: با همکاری پلیس راه استان قزوین و با برقراری گشت کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس جاده‌ای در بخش حمل و نقل کالا اسناد حمل شامل بارنامه، کارت هوشمند راننده و کامیون توسط تیم‌های نظارتی و گشت‌های سیار در محورهای مواصلاتی استان قزوین به صورت مستمر کنترل می‌شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از برخورد قانونی با رانندگان فاقد بارنامه و بارنامه‌های نامعتبر خبر داد و عنوان کرد: رانندگان فاقد بارنامه علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس راه به کمیسیون ماده 11 برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاد‌ه‌ای ارجاع داده می‌شوند.

 

پیرنون عنوان کرد: بازرسان این اداره‌کل با دقت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف با شرکت‌های خاطی برخورد خواهند کرد.

 

 

این مسؤول با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل موظف به بررسی کارت هوشمند رانندگان و کامیون و رعایت تمام قوانین و ضوابط مرتبط هستند، عنوان کرد: تنها زمانی که کارت هوشمند رانندگان و کامیون مورد تأیید قرار گرفت شرکت‌های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه هستند و در غیر این صورت صادر کردن بارنامه نوعی تخلف از سوی شرکت محسوب شده و به کمیسیون ماده 12 برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل ارجاع داده می‌شوند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه صوری و استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.

 

پیرنون خاطرنشان کرد: طی هفته نخست اردیبهشت ماه سال جاری 329 دستگاه کامیون حامل بار تجاری توسط تیم‌های گشت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفته که تعداد 37 کامیون فاقد بارنامه به کمیسیون مربوطه برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: اگر شهروندان در خصوص کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی شرکت‌های حمل و نقل کالا اعتراضی داشته باشند، می‌توانند شکایات خود را به صورت مکتوب به این اداره‌کل اعلام تا در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی ‌شود.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.