بازدید سایت : ۴۶۷۳۲
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث باند دوم گردنه حیران تا پل آق چای تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: احداث باند دوم راه گردنه حیران تا پل آق چای و تبدیل به بزرگراه به طول ۲۰ کیلومتر تنها راه‌حل معضل ترافیک منطقه می‌باشد.

وی گفت: راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای در حوزه استحفاظی استان گیلان قرار گرفته که نگهداری از راه ارتباطی را همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به عهده دارند ولی وظیفه ذاتی نگهداری بر عهده استان گیلان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به حساسیت مردم و پیگیری مسئولین استانی مسئولیت نگهداری از حوزه استحفاظی تا پل آق چای بر عهده ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گذاشته شده است.

حیدری تصریح کرد: نزدیک سه سال قبل مطالعات امکان‌سنجی این پروژه انجام شده است و به جهت آمار بیش از اندازه ترافیک بالا از محل تونل تا آق چای بالاجبار باید احداث باند دوم مصوب و به‌صورت بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر ایجاد شود.

وی گفت: سال قبل تلاش ما بر اینکه این پروژه در پیوست ۱ قانون بودجه قرار بگیرد متأسفانه انجام نشد امسال این موضوع را با استاندار اردبیل و مجمع نمایندگان استان قرار دادیم که آخرین وضعیت گردنه حیران چگونه می‌باشد. نهایتاً سعی و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان بر این است که امسال با همت استاندار و مجمع نمایندگان استان این پروژه را در ردیف ۱ قانون بودجه قرار داده و اگر این مسئله اتفاق بیافتد خود به خود اجرای ۲۰ کیلومتر بزرگراه ‌حل می‌شود و از لحاظ مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مورد عملیات تعریض راه گردنه حیران از تونل تا پل آق چای به علت شیب بیش از استاندارد منطقه و آمار ترافیکی بسیار بالا امکان تعریض با توجه به توپوگرافی منطقه امکان‌پذیر نمی‌باشد و تنها راه چاره احداث باند دوم می‌باشد.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت موجود از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل برای اولین بار در سطح استان با آسفالت جدید بنام Sma نزدیک به ۶ کیلومتر انجام گرفت و امسال ۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را در برنامه داریم.

حیدری افزود: نقش آسفالت Sma جلوگیری از جمع شدگی در آسفالت می‌باشد که تمام تکنولوژی و پلیمری آن از کشور آلمان هست که انشاالله برنامه‌ریزی و پیگیری می‌نماییم تا باند دوم احداث شده و مشکلات ترافیکی مسیر حل بشود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.