بازدید سایت : ۹۴۲۶۰
| کد خبر ۲۹۶۱۲۵
کپی شد

پروژه های ترافیکی غرب مازندران از رویان تا رامسر در حال تکمیل است

کمربندی نوشهر، نور، رویان، محور محمود آباد تا نور و مسیر نوشهر چالوس تکمیل شد و تنها در تقاطع رویان پایه های پل باقی مانده است تا تکمیل شود.

پروژه های ترافیکی غرب مازندران از رویان تا رامسر در حال تکمیل است
تین نیوز |

مدیر طرح های ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در مازندران با معرفی پروژه های نیمه تمام و در دستور کار غرب استان و بیان چالش های هر یک، به تشریح وضعیت این طرح های عمرانی توسعه ای پرداخت و اجرای آنان را موجب کاهش ترافیک در غرب مازندارن عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز، حسن تنها، صبح امروز و در نشست فرمانداران، معاونان فرمانداران و روسای شوراهای شهرستان غرب مازندران که به میزبانی دفتر استانداری غرب مازندران نوشهر برگزار شد، با اشاره به بخشی از پروژه های این شرکت در غرب مازندران اظهار کرد: کمربندی نوشهر، نور، رویان، محور محمود آباد تا نور و مسیر نوشهر چالوس تکمیل شد و تنها در تقاطع رویان پایه های پل باقی مانده است تا تکمیل شود. 

تنها، با اشاره به اجرای پروژه تعریض و ساخت جاده آب پری رویان افزود: در این مسیر که ۱۱۰۰ متر از آن باقیمانده، جابجایی تیرها اگر انجام شود کار به اتمام می رسد.

وی افزود: با توجه به هزینه بالای زمین، شرکت ساخت استان وارد عمل شد تا این پروژه هرچه زودتر تکمیل شود.

مدیر حوزه طرح های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان مازندران با اشاره به پروژه کمربندی چالوس ابراز کرد: این مسیر سه دستگاه پل دارد که ۲ دستگاه آن ساخته شده و تنها پل نواب باقی مانده است که دارای  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است اما به علت داشتن معارض، همچنان در حال پیگیری است.

تنها، به پروژه مهم تعریض مرزن آباد-دزدبن به طول ۱۵ کیلومتر اشاره کرد و متذکر شد: در این مسیر پنج کیلومتر بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پنج کیلومتر بعدی نیز دارای ۳۰ درصد پیشرفت است.

وی تصریح کرد: ۵ کیلومتر سوم دارای، سه تونل و سه پل است که یک تونل در حال کار بوده و پیمانکار با نیروهای خود ۲۴ ساخته فعال هستند.

این مسئول در حوزه راه های استان، با اشاره به وجود مشکلات در محور مرزن آباد به کندوان در دزدبن گفت: مشکل اصلی با اداره صنعت است که آزاد نشدن باقی مسیر از محل ماده ۹ بوده و دکه ها در مسیر مشکل ساز شده است. 

تنها، با بیان اینکه در طرح جدید تعداد درختانی که قطع خواهد شد کمتر خواهد بود، افزود: برای این منظور در ۶ جبهه وارد خواهیم شد و مشکلی برای پرداخت نخواهیم داشت.

وی در ادامه به پروژه مرزن آباد کلاردشت به طول ۲۰ کیلومتر اشاره کرد و یادآور شد: پنج کیلومتر این مسیر به مناقصه رفته که متاسفانه بازتاب خوبی نداشته است، البته شروع خوب بوده اما باند غربی به دلیل معارض آب و گاز ادامه نداشته است.

مدیر حوزه طرح های ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در استان مازندران به آزادراه چالوس رامسر اشاره کرد و گفت: این پروژه بزرگ به طول ۹۰ کیلومتر خواهد بود که دارای ۱۱ کیلومتر پل و ۸ دستگاه تقاطع است.

تنها، با بیان اینکه پروژه چالوس رامسر ۷۹ کیلومتر تونل دارد، افزود: این مسیر از منطقه کوهستانی عبور می کند و قرار است سرمایه گذار از محل مصالح برداشت اقدام به ساخت جزایر در دریا کند. 

وی با اشاره به اینکه آزاد راه چالوس رامسر مجوز دولت را دارد، یادآور شد: این طرح مطالعات پدافند را نیز دارد و در کنار آن مطالعات زیست محیطی را در دست اقدام دارد.

این مسئول با بیان اینکه این پروژه بزرگ نقش مهمی در کاهش ترافیک غرب مازندران دارد، هزینه احداث این آزاد راه را ۱۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از اعتبار در حدود  ۹۰۰ میلیارد تومان برای ساخت راه کوهستانی و مابقی هزینه جزایر است.

تنها، در ادامه به مسیر تنکابن به الموت اشاره کرد و گفت: این پروژه  از سال گذشته آغاز شد که بیشتر پیشرفت در سمت استان قزوین است اما با پیگیری نماینده مجلس غرب مازندران، از پارسال به مدیریت استان واگذار شد؛ یعنی به عبارتی از استان قزوین جدا شدیم و در سمت مازندران در حال اجرا است که هفت کیلومتر آماده بهره برداری است.

وی در پایان تاکید کرد: این پروژه نیز نقش مهمی در کاهش ترافیک منطقه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.