بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

بهره برداری از مسیر هوایی جدید توسط قزاقستان و ازبکستان

قزاقستان و ازبکستان یک مسیر هوایی جدید، با برچسبT916، به منظور افزایش پروازهای بین اروپا و آسیای جنوب شرقی، رسماً توسط وزارت حمل و نقل قزاقستان معرفی شد.

تین نیوز

قزاقستان و ازبکستان یک مسیر هوایی جدید، با برچسبT916، به منظور افزایش پروازهای بین اروپا و آسیای جنوب شرقی، رسماً توسط وزارت حمل و نقل قزاقستان معرفی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سرویس مطبوعاتی وزارت حمل و نقل قزاقستان، این مسیر یک گزینه اضافی برای پروازهای بین اروپا و آسیای جنوب شرقی فراهم می کند. طول کل کریدور هوایی T916 در حدود 2 هزار و کیلومتر که 437 کیلومتر از حریم هوایی ازبکستان عبور می کند و هزار و 750 کیلومتر باقی مانده بر فراز قزاقستان امتداد دارد. این مسیر جدید به کاتالوگ مسیر سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) اضافه و آن را به یک مسیر شناخته شده و قابل دسترس برای پروازهای بین المللی تبدیل می کند.

از زمان راه اندازی، مسیر T916، تاکنون 19 پرواز از اروپا به آسیای جنوب شرقی انجام شده است. با این حال، وزارت حمل و نقل قزاقستان پیش بینی می کند که این مسیر در پایان فصل تابستان شلوغ تر شود.

این مسیر قبلاً توسط خطوط هوایی مانند Lufthansa Cargo و Aerologic Cargo Airlines آلمان، Cargolux  لوکزامبورگ، Cargolux  ایتالیا، Nomad Aviation  سوئیس و Western Global Airlines ایالات متحده استفاده شده است. پذیرش زودهنگام این مسیر توسط این خطوط هوایی نشان دهنده پتانسیل آن برای تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای پروازهای بین المللی را دارد.

کمیته هوانوردی غیرنظامی انتظار دارد این کریدور هوایی با عادت کردن خطوط هوایی بیشتر به مسیر، ترافیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین انتظار می‌رود این افزوده استراتژیک، جذابیت قزاقستان را برای خطوط هوایی بین‌المللی افزایش و بار کاری کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در مرکز منطقه‌ای قزاقستان جنوبی را کاهش دهد.

قزاقستان، بزرگترین کشور آسیای مرکزی، به عنوان یک بازیگر کلیدی در حفظ عملیات پرواز بین اروپای غربی و آسیا ظاهر شده است. موقعیت استراتژیک قزاقستان و فضای قابل دسترس هوایی بسیار ارزشمند شده است. خطوط هوایی T916 از طریق قاره و دریای خزر عبور کرده و سپس وارد حریم هوایی قزاقستان و مغولستان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.