بزرگراه امام علی(ع) پس از 40 سال به بهرهبرداری رسید
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دولتها به تعهدات خود در حملونقل خود عمل نکردند و از سال 89 حتی یک اتوبوس هم به شهر تهران داده نشد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دولتها به تعهدات خود در حملونقل خود عمل نکردند و از سال 89 حتی یک اتوبوس هم به شهر تهران داده نشد.
سید مازیار حسینی در مراسم بهرهبرداری از 66 دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی تهران و حومه اظهار داشت: در مجموعهای خدمت میکنیم که روز اول و روز آخر خدمت برای آنها فرقی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در کار جهادی مبدأ، زمان و مکان مهم نیست، گفت: در مأموریتهای جهادی فقط کار مهم است و با توکل به خدا مشکلات در کارهای جهادی حل میشود.
حسینی با اشاره به اینکه در سه مدیریت شهری خدمت کرده است، اظهار داشت:در حال حاضر شهر تهران دارای 110 سوله مقاوم در برابر زلزله است که هر کدام حدود 2 هزار مترمربع فضای مفید دارد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر تهران دارای مرکز فرماندهی و ستاد بحران در کشور است که نمونه آن در هیچ کجای کشور ساخته نشده است و اگر خدایناکرده حادثه طبیعی در این شهر اتفاق بیفتد، در این ستاد افرادی که در آن زندگی میکنند تا دو هفته نیاز به آب، برق و حتی گاز ندارند.
وی بیان داشت: طرح بزرگراه امام علی(ع) برای 40 سال گذشته است و از بافت فرسوده و همینطور ساختمانهای مسکونی عبور میکرد ولی با یک مأموریت جهادی بزرگراه امام علی پس 40 سال و با طول بیشتری مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
حسینی افزود: مدیری، مدیر است که تصمیم بگیرد و پای تصمیم خود بایستد. این ویژگی شخصیتی آقای قالیباف است و امیدوار هستیم این مدیر همیشه ماندگار باشد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در حوزه حملونقل نیز بیشترین فعالیت را شهردار تهران داشت و اقدامات مؤثری نیز تاکنون در سطح شهر در این حوزه اتفاق افتاده است.
وی گفت: در 10 سال گذشته تمامی اتوبوسها بدون کولر و حتی دنده خودرو نیز جا نمیرفت ولی الان اتوبوسها اتوماتیک و دارای کولر هستند و شهروندان میتوانند سفر راحتتری را داشته باشند.
حسینی بیان داشت: از سال 89 اتوبوسی از سیستم دولتی دریافت نکردیم، در صورتیکه بر اساس قانون 82.5 درصد هزینه اتوبوس را باید دولت پرداخت کند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره شرکت واگنسازی تهران افزود: این مجموعه در هر 24 ساعت 1.2 واگن را تولید میکند و اگر ظرفیتها بیشتر شود، میتواند روزانه بیش از دو واگن را بسازد.
وی ادامه داد: تنها راه حل کاهش آلودگی شهر تهران توجه به حملونقل عمومی است.
حسینی تصریح کرد: در شرکت واگنسازی استانداردهای بینالمللی لحاظ میشود واین شرکت میتواند هر نوع سفارشی از کلانشهرها را تولید و تحویل دهد.