◄ بررسی سه مسیر برای احداث تراموا در تهران
محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی سه مسیر برای راهاندازی LRT خبر داد و گفت: میزان توجیهپذیر بودن سه مسیر درحال مطالعه است، اما هنوز بررسیهای آن نهایی نشده است.
محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی سه مسیر برای راهاندازی LRT خبر داد و گفت: میزان توجیهپذیر بودن سه مسیر درحال مطالعه است، اما هنوز بررسیهای آن نهایی نشده است.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی در مورد سه مسیر موردمطالعه احداث LRT گفت: در منطقه ۱۲ و در رینگ گردشگری آن یعنی میدان بهارستان تا محدوده بازار، خط اتوبوس جمهوری - بهارستان و خط راهآهن به تجریش موردبررسی است و درصورت ارزیابیهای نهایی یکی از این مسیرها برای راهاندازی LRT انتخاب خواهد شد.
او افزود: حضور سرمایهگذار بخشخصوصی و توجیهپذیر بودن راهاندازی LRT دریکی از سه مسیر اعلامی باید احصا شود.
LRT یا همان تراموا یکی از روشهای موفق و ایمن حملونقل شهری است که کارایی بیشتری نسبت به انواع خطوط اتوبوس دارد و با توجه به الکتریکی بودن ترنها، آلودگی بسیار کمتری نیز برای محیطزیست دارد.
LRT با تراموا تفاوت دارد. این سیستم یک مسیر اختصاصی دارد و معمولاً کمتر از 30% مسیر مسترک با سایر وسایل نقلیه و خودروها در سطح خیابان دارد اما تراموا مسیر اختصاصی نداشته و در مجاورت سایر خودروها حرکت می کند. بنظر می رسد هر دو سیستم مناسب شهر تهران نباشند. سیستم اول سطح زیادی از خیابان را اشغال می کند که با توجه به عرض کم خیابانهای تهران امکان پذیر نمی باشد و تراموا در ترافیک سنگین تهران مشکل خواهد داشت بویژه فرهنگ بد رانندگی و نیز عدم آشنایی با این سیستم خطر تصادفهای سبک و سنگین تراموا با سایر خودورها را افزایش می دهد.