بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

◄ اتوبوس‌های شهری در طرح کلیدبه‌کلید نوسازی نشد

از زمان اجرای طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری در بهمن 96، تاکنون یک دستگاه اتوبوس هم وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری نشده است.

 اتوبوس‌های شهری در طرح کلیدبه‌کلید نوسازی نشد
تین نیوز |

از زمان اجرای طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری در بهمن 96، تاکنون یک دستگاه اتوبوس هم وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری نشده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بابیان این نکته گفت: دغدغه رئیس‌جمهور در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری باید دغدغه همه مسئولان باشد.

جمالی‌نژاد که در جلسه هماهنگی طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری در جمع مسئولان دستگاه‌های مرتبط و خودروسازان مشارکت‌کننده در طرح سخن می‌گفت، اظهارکرد: انتظار داریم با توجه به فرسوده بودن بخش‌هایی از ناوگان اتوبوس‌رانی شهری و ضرورت اجرای برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی هوا در شهرها به‌ویژه در کلان‌شهرها و احترام به حقوق شهروندان؛ تمامی دست‌اندرکاران امر و دستگاه‌ها در موضوع توسعه حمل‌ونقل عمومی شهری همکاری و همفکری کافی داشته باشند.

او اضافه کرد: لازم است به‌جای اولویت دادن به تأمین هزینه‌های درمان امراض و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا یک‌بار به حذف علل بیماری‌ها که بسیار ساده‌تر و مؤثرتر و کم‌هزینه‌تر است، اقدام کرد و در کنارش سلامتی و جان هم‌وطنان را حفظ نمود.

جمالی‌نژاد افزود: پس از مشخص شدن مشکلات اصلی و علل تحقق نیافتن نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری آنها را از سوی وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسرع وقت به رئیس‌جمهوری محترم منعکس خواهیم کرد.

در این جلسه دفتر حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گزارشی از اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت نوسازی ناوگان شهری ارائه کرده در ادامه نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برخی مسائل و مشکلات پیش روی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در ارتباط با طرح مذکور مسائلی را در این زمینه مطرح کردند که ازجمله آنها می‌توان به نادیده گرفتن ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و عدم صدور گواهی مسدود ارزی برای واردات اتوبوس‌های درون‌شهری، وجود مشکل در تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان اتوبوس، عدم تخصیص ارز دولتی در پرداخت سهم شهرداری‌ها برای نوسازی ناوگان که منجر به افزایش شدید قیمت ناوگان شده و به‌دلیل مشکلات مالی شهرداری‌ها اجرای طرح اشاره کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.