◄ ضرورت روز افزون مدیریت تردد موتورسیکلتها در تهران
موتورسیکلتها جدا از تاثیراتی که بر آلودگی هوا دارند، عامل ایجاد حدود نیمی از آلودگی صوتی تهران نیز هستند، این درحالی است که وضعیت آلودگی صوتی پایتخت مرز هشدار را رد کرده و این روزها در شرایط اضطراری قرار گرفته است.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از عملکرد ضعیف معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری در مورد موتورسیکلتهای پایتخت و آلایندگی آنها انتقاد کرد.
به گزارش تیننیوز، به نقل از ایلنا محمدعلی کرونی درباره عدم مدیریت موتورسیکلتها در پایتخت نیز، گفت: براساس برآورد انجامشده در مورد میزان آلایندگی وسایل نقلیه در تهران، یک موتورسیکلت کاربراتوری بالغ بر چهاربرابر آلایندهتر از یک دستگاه خودروی سواری است، اما متأسفانه هنوز هیچ تدبیری برای ساماندهی این وسیله بهشدت آلاینده اندیشیده نشده و همین روند باعث شده است که موتورسیکلتها به یک ناوگان مدیریتناپذیر تبدیل شوند.
دبیر کمیسیون حملونقل و عمران شورای شهر تهران اضافه کرد: موتورسیکلتها جدا از تاثیراتی که بر آلودگی هوا دارند، عامل ایجاد حدود نیمی از آلودگی صوتی تهران نیز هستند، این درحالی است که وضعیت آلودگی صوتی پایتخت مرز هشدار را رد کرده و این روزها در شرایط اضطراری قرار گرفته است.
وی افزود: البته زمانی که در مورد موتورسیکلت صحبت میکنیم، با یک پدیده بهشدت پیچیده مواجه هستیم؛ چون تعداد قابلتوجهی از موتورها در زمینه سند و پلاک دچار اشکال هستند.
کرونی با بیان اینکه مدیریت ترافیک شهری بر عهده معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری است، گفت: این معاونت عضو اصلی شورای ترافیک تهران است. با توجه به لزوم ایجاد ساز و کار جمعی بین سازمانی در مواجهه با معضل موتور در پایتخت و نقش محوری معاونت حملونقل و ترافیک در ایجاد اجماع در افکار عمومی و تصمیمسازی در بین نهادهای متولی در مدیریت و هدایت این امر، با این وجود شاهد کماهمیت دانستن این معضل و عدم وجود عزم جدی و پیشبینی منابع لازم از سوی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران هستیم.
دبیر کمیسیون حملونقل و عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: البته شایان ذکر است این امر نیازمند همراهی و هماهنگی کامل نیروی انتظامی و پلیس راهور خواهد بود که در حال حاضر تعامل معاونت حملونقل و ترافیک با پلیس نیز به خوبی صورت نمیپذیرد.