بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ شرایط پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی تهران + عکس

کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویری از وضعیت حمل و نقل مسافربری عمومی در روز 19 فروردین برای ما ارسال کرده و از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها خبر داده‌اند.

شرایط پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل عمومی تهران + عکس
تین نیوز

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفته «آثار افزایش تردد در سطح معابر امروز دیده نمی‌شود و یک الی دو هفته دیگر آثار این ترددها مشاهده خواهد شد، مردم بدانند، چیزی از خطرناکی کرونا کاسته نشده، در عین حال کاربران شبکه‌های اجتماعی تصویری از وضعیت حمل و نقل مسافربری عمومی در روز 19 فروردین برای ما ارسال کرده و از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها خبر داده‌اند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زالی روز سه‌شنبه (19 فروردین) در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد فرماندهی عملیات مقابله با ویروس کرونا در استان تهران افزود: امروز با کرونا به عنوان یک اپیدمی فریبنده مواجه هستیم و بزرگ‌ترین خطر راهبردی که ممکن است، توسط مسئولان و یا مردم به وجود آید، حضور در بیرون از منازل است.

تجمع

وی همچنین  20 فروردین در  گفت و گو با خبرنگار «مهر» وضعیت کرونا را در مرحله «پاندمی» دانست و افزود: در حال حاضر کرونا از همه گیری در یک قاره فراتر رفته و همه جهان را به خود درگیر کرده است و اینکه وضعیت کرونا را در استان تهران پاندمی اعلام می‌کنیم و می‌گوئیم، این وضعیت از اپیدمی عبور کرده است، یعنی احتمال آنکه بیماری در سطح استان فراتر رود و گستردگی و شیوع بیشتری یابد، بسیار زیاد است و در این مرحله باید بیش از پیش هوشیار و آماده باشیم.

علیرضا زالی در ادامه ضمن انتقاد از بی توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و تردد پرشمار در سطح شهر گفت: تبعات منفی این ترددها که از شنبه هفته جاری شاهد آن بودیم، اواسط هفته آینده مشخص می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم، در هفته آینده با افزایش قابل توجه مبتلایان و بر اساس آن مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه باشیم.

افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصدی مراجعین کرونایی به بیمارستان‌های تهران

رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در روزهای اخیر ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش مراجعین بیمارستانی در تهران را شاهد بودیم، که این امر ما را بیش از پیش نگران می‌کند.

زالی خواستار افزایش مداخلات شهری و اندیشیدن تمهیدات سختگیرانه تر شد و گفت: اگر می‌خواهیم، کرونا را مهار کنیم، باید به نکاتی که توسط جامعه پزشکی مطرح می‌شود، بیشتر اهمیت دهیم، معتقدم راهبرد قرنطینه سازی راهبرد مثبت‌تر و موفقیت تری است، که باید اجرا شود، نباید با شتاب زدگی جامعه را در معرض این ویروس قرار بدهیم.

وی گفت: از اول هفته تاکنون نزدیک به دو هزار بیمار کرونا مثبت در بخش‌های عادی بیمارستانی استان تهران و ۴۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند و این امر نشان می‌دهد، که باید بیش از پیش هوشیار باشیم و کرونا را جدی بگیریم، باید بدانیم، که اکنون کرونا در تمام سطح تهران پخش شده و هیچ نقطه پاکی نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.