تاکسی های برقی یک میلیارد تومانی در راه تهران
با توجه به تردد هزاران تاکسی بسیار فرسوده و اسقاطی در سطح شهر، آیا رانندگان این گونه تاکسی ها توان مالی خرید تاکسی برقی یک میلیارد تومانی را دارند ؟
چند هفته قبل در مراسمی با شکوه شهردار تهران و وزیر صمت، از خودروهای برقی وارداتی که قرار است وارد ناوگان تاکسیرانی تهران گردند، رونمایی کردند.
اینک عضو شورای شهر تهران، هزینه تمام شده برای خرید هر دستگاه خودرو برقی را "حداقل یک میلیارد تومان " برآورد کرده است.
با توجه به تردد هزاران تاکسی بسیار فرسوده و اسقاطی در سطح شهر، آیا رانندگان این گونه تاکسی ها توان مالی خرید تاکسی برقی یک میلیارد تومانی را دارند ؟
و آیا کرایه ها با هزینه های سنگین خرید و استهلاک، این گونه خودروهای گران، توجیه اقتصادی دارد ؟
همچنین اصرار شهرداری تهران به خرید اتوبوس برقی از چین را نیز باید به این پازل اضافه کرد!
متولیان شهرداری و وزارت صمت، به جای کارهای نمایشی که فقط فروشندگان خودروهای چینی را منتفع می کند، برنامه ای منطقی برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده و آلاینده شهری باید ارائه دهند.
سکوت شورای شهر تهران در قبال اقدامات مختلف شهردار، نیز معضل دیگر، مردم است، البته انتصاب شهردار از آغاز فرایند خاصی داشته که ادامه دارد.