بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

دارندگان گواهینامه پایه یک تمایلی به کار در حوزه حمل و نقل شهری ندارند

در این خصوص به پلیس پیشنهاد داده ایم که صدور کارت شهری را از طریق آموزش به رانندگان دارای گواهی نامه پایه دو از سربگیرد.

دارندگان گواهینامه پایه یک تمایلی به کار در حوزه حمل و نقل شهری ندارند
تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره به کمبود راننده پایه در بخش حمل و نقل عمومی گفت: در این خصوص به پلیس پیشنهاد داده ایم که صدور کارت شهری را از طریق آموزش به رانندگان دارای گواهی نامه پایه دو از سربگیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور درباره اینکه تعدادی از اتوبوس های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ ها مانده است، گفت: تمام تلاش شهرداری ها این است که از این ناوگان استفاده شود، اما یک مشکل وجود دارد و آن هم نبود راننده پایه یک است.البته راننده پایه یک در کشور وجود دارد، اما با توجه به اینکه حمل و نقل شهری، حمل و نقلی اقتصادی نیست قاعدتا، درآمدها در این بخش با درآمدهایی که در حوزه برون شهری است متفاوت است. لذا عمده رانندگان پایه یک اولویت اول شان این است که در حوزه برون شهری فعالیت کنند.

ضامنی ادامه داد: از همین رو افرادی که مجوز رانندگی پایه یک را دارند، خیلی علاقه ندارند در حوزه حمل و نقل شهری فعالیت کنند. یک الزام آیین نامه ای در این زمینه وجود دارد که حتما باید رانندگان پایه یک نسبت به فعالیت بر روی اتوبوس های دورن شهری نیز اقدام کنند. در سنوات گذشته برای حل این مشکل یک راهکار وجود داشته است که پلیس به رانندگانی که راننده پایه دو هستند آموزش های تکمیلی را ارائه کرده و پس از آن به آنها یک کارت شهری صادر می شده است و این رانندگان مجوز داشتند که با اتوبوس های حمل و نقل درون شهری نیز فعالیت کنند این اقدام می تواند راهگشا بوده و مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد به پلیس داده شده است، تصریح کرد: پلیس در جلسه ای که در همین خصوص در وزارت کشور داشتیم قول داده بود ظرف یک ماه این کار را تعیین تکلیف کند و ما همچنان منتظر هستیم که این اتفاق بیفتد تا بتوانیم نسبت به تامین رانندگان مورد نیاز در شهرها اقدام کنیم این روش به ما کمک می کند تا رانندگان اختصاصی راننده اتوبوس شهری هستند و نمی توانند از این امکان در حوزه برون شهری استفاده کنند و با توجه به تعداد افراد بالای متقاضی در این بخش قاعدتا این مشکل حل می شود.

ضامنی خاطرنشان کرد: ما این پیشنهاد را به پلیس داده ایم و پلیس باید آن را بررسی کند و با تمام ملاحظات پلیس ما آمادگی داریم این موضوع را اجرایی کنیم. افرادی که اعلام آمادگی کرده اند که با شهرداری ها همکاری داشته باشند نیاز این حوزه را به طور کامل پوشش می دهد و مشکل را ریشه ای حل خواهیم کرد. پلیس بارها به ما گفته است که فرآیند اخذ گواهی نامه پایه یک را تسهیل می کند اما نکته ما این است که افراد وقتی پایه یک می گیرند، تمایلی به فعالیت در حوزه حمل و نقل شهری را ندارند و ما باید بین پایه یک و پایه دو مانند سنوات گذشته کارت شهری را مجددا فعال کنیم که با ملاحظات پلیس و آموزش های تکمیلی که پلیس به این افراد می دهد، این افراد مجوز این را داشته باشند که در حمل و نقل شهری فعالیت کنند. اگر این مشکل حل شود نیاز ما در این حوزه رفع خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.