بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

نابسامانی در نرخ کرایه سواری های بین شهری​

همزمان با نزدیک شدن به تعطیلی آخر هفته نرخ کرایه سواری بین شهری دچار نابسامانی شده و در برخی مسیرها قیمت های بالایی از مسافران دریافت می شود.

نابسامانی در نرخ کرایه سواری های بین شهری​
تین نیوز |

همزمان با نزدیک شدن به تعطیلی آخر هفته نرخ کرایه سواری بین شهری دچار نابسامانی شده و در برخی مسیرها قیمت های بالایی از مسافران دریافت می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، معمولاً در تعطیلی های چند روزه کشور، شهرهای شمالی یکی از گزینه های اصلی برای سفر هستند. بخش قابل توجهی از مردم با وسایل نقلیه شخصی به شهرهای شمالی کشور سفر می کنند.

عده ای نیز ترجیح می دهند از کرایه سواری ها برای انجام سفر استفاده کنند. در بین شهرهای شمالی کشور، ساری یکی از مقاصد پر تقاضا برای سفر است که در بخش حمل ونقل عمومی همواره در رابطه با نرخ کرایه ها دچار نابسامانی می شود.

این وضعیت به گونه ای است که برخی شرکت ها تا 1.5 میلیون تومان بیشتر از نرخ های مصوب از مسافران پول دریافت می کنند.

رحمت الله حاج محمد علی مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور در این باره می گوید: نرخ کرایه سواری های بین شهری از سال گذشته تا الان 25 درصد افزایش یافته و کرایه های خارج از نرخ های مصوب، تخلف است.

حاج محمد علی افزود: مردم در صورت مشاهده دریافت کرایه بالاتر از نرخ های مصوب می توانند به دفاتر حمل ونقل سازمان راهداری مستقر در پایانه ها مراجعه کرده و نسبت به ثبت شکایت اقدام کنند.

وی یادآور شد: کرایه مصوب سواری تهران-ساری 475 هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور در واکنش به دریافت کرایه حدود 750 هزار تومانی در مسیر تهران ساری توسط یکی از شرکت ها، گفت: این کار تخلف است و مسافران باید از این شرکت شکایت کنند.

حاج محمدعلی بیان کرد: فرآیند رسیدگی به شکایت نیز این گونه است که شرکت را دعوت کرده و تخلف را در کمیسیون ماده 12 بررسی می کنند. در نهایت نیز شرکت متخلف جریمه می شود.

وی تاکید کرد: شرکت ها بایستی نرخ کرایه مسیرهای مختلف را در دفاتر خود نصب کنند.

به گزارش تسنیم، پیگیری ها نشان می دهد جریمه اعمال شده از سوی کمیسیون ماده 12 از حدود یکسال و نیم قبل توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای جایگزین تعلیق یا تعطیلی شرکت ها شده است. این تغییر رویه باعث شده تا اعمال جریمه، مانند قبل بازدارندگی لازم را نداشته باشد و برخی شرکت ها با توجه به مبلغ پایین جریمه، رویه خود را تغییر ندهند.

در برخی موارد یک شرکت پس از هفته ها گرانفروشی بلیت، در کمیسیون ماده 12 یک تا 3 میلیون تومان جریمه شده است. مبلغی که در برابر درآمدهای غیرقانونی شرکت مذکور قابل مقایسه نیست.

کارشناسان حمل و نقل بر این باورند راهکار حل مشکلات اینچنینی دریافت جریمه نیست و پول مسائل و معضلات حمل و نقل سواری کرایه ها را برطرف نخواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.