◄ چگونه خطر وقوع فاجعه ای ریلی در روز شنبه 21 آبان به خیر گذشت؟
در ساعت 9 صبح روز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱، در بلاک تله زنگ به شهباز در ناحیه زاگرس کوه درست جلوی قطار مسافربری ریل باس دورود - اندیمشک ریزش کرد.
طی ماه های اخیر کارشناسان در خصوص احتمال رانش زمین، مسدودی کرپی و ریزش کوه در نواحی زاگرس، لرستان و نواحی شمالی تذکر داده و پیگیری فوری را برای اقدامات اصلاحی در این نقاط خواستار شدند.
به گزارش تین نیوز، با این حال در ساعت 9 صبح روز شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱، در بلاک تله زنگ به شهباز در ناحیه زاگرس کوه آرام آرام ریزش کرد.
10 دقیقه بعد و در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح روز شنبه 21 آبان، قطار مسافربری ۱۸۹۲ مشهد اهواز از محل ریزش عبور کرد که موجب ریزش شدید کوه شد.
سپس به فاصله ده دقیقه، قطار ریل باس دورود اندیمشک به محل سانحه وارد و با خاک و سنگ هایی که از کوه ریزش کرده بود برخورد کرد که باز هم لطف و عنایت خاص خدا موجب شد فاجعه ای انسانی با تلفات بالا رخ ندهد.
این در حالی است که در صورت عبور قطارها با تفاوت زمانی چند دقیقه ای، ممکن بود شاهد سقوط ریل باس به درون دره و یا بروز سانحه ای بزرگ برای سالن های مسافربری قطار مشهد، باشیم.
با توجه به رشد جهشی آمار سوانح در راه آهن و بهویژه سوانحی که احتمال پدید آوردن فجایع بزرگ دارند، ضرورت دارد دولت نسبت به بررسی جدی این حوزه و بازنگری رویکردهای مدیریتی آن اقدام نماید تا شاهد رخداد مصیبت تازه در این بخش نباشیم.
الان چی شد؟
نوشتید: "قطار ریل باس دورود اندیمشک به محل سانحه وارد شد و با ریل باس برخورد کرد"
خبر را واضح و درست کار کنید لطفا!!
با تشکر از توجه شما، اصلاح شد.