بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

خلاصه اخبار مجلس، ۲۱مرداد؛ معرفی وزرای پیشنهادی/ انتخاب ناظران مجلس در مجامع و شوراها

مشروح مهم ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و یکم مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید در این گزارش بخوانید.

خلاصه اخبار مجلس، ۲۱مرداد؛ معرفی وزرای پیشنهادی/ انتخاب ناظران مجلس در مجامع و شوراها
تین نیوز

مشروح مهم ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و یکم مرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و انتخاب ناظر فراکسیون های مجلس، انتخاب اعضای هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت و انتخاب ناظران مجلس در مجامع و شوراها در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در جلسه امروز، نامه معرفی وزرای پیشنهادی  کابینه چهاردهم جهت بررسی صلاحیت و اخذ رای اعتماد در مجلس اعلام وصول شد و رئیس مجلس ضمن ارائه توضیحاتی درباره  روند بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی  دولت چهاردهم در کمیسیون های تخصصی مجلس گفت که جلسات کمیسیون ها از فردا و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تشکیل می شود.

رئیس مجلس پیش از قرائت متن نامه معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت درباره زمان ارائه لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفته بود: از لحاظ قانونی رئیس جمهور تا روز سه شنبه (۲۳ مردادماه) برای ارائه لیست وزرای پیشنهادی به مجلس فرصت دارد و کار خلاف قانونی انجام نداده که تاکنون اسامی را به مجلس شورای اسلامی معرفی نکرده است. تمامی تلاش دولت این است که امروز تا قبل از پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لیست وزرای پیشنهادی را اعلام کند.

در ابتدای جلسه علنی هم  محمدباقر قالیباف  در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مدال آوران عزیر کشورمان و مربیان پر تلاش آنان که در مسابقات المپیک دل مردم ایران را شاد کردند، به جنایات بی حد و مرز رژیم جنایتکار صهیونیستی اشاره و تصریح کرد:این رژیم بی آبرو با بمباران اقامتگاه آوارگان فلسطینی بار دیگر ثابت کرد صهیونیست ها لکه ننگ بشریت هستند و جز زبان زور زبانی نمی فهمند. جنایات اخیر رژیم صهیونسیتی همزمان جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی است. جمهوری اسلامی ایران به شدت آن را محکوم می کند. دولت های مسلمان باید با حمایت هم مانع استمرار ماشین نسل کشی رژیم صهیونسیتی شود. خونخواهی شهید اسماعیل هنیه در خاک کشورمان را حق خود می دانیم.

در جریان این جلسه،  شهرام دبیری  معاون پارلمانی دولت مسعود پزشکیان برای اولین بار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و رییس مجلس با خیرمقدم به وی گفت: ان شاءالله با همکاری آقای دبیری و سایر معاونت های پارلمانی وزارت خانه ها در خدمت مردم باشیم و تسهیل گری برای پیشرفت امور داشته باشیم.

ناطقین مجلس

ثابتی:  رژیم صهیونیستی نشان داد در ترور و جنایت خط قرمزی ندارد

بیاتی:  خدمت به مردم و جبهه مقاومت اولویت دولت چهاردهم باشد

بیگلری:  اهل سنت و کردها سهمی در کابینه رییس جمهور نداشتند

قادری:  دولت چهاردهم پروژه انتقال آب از دریای عمان را پیگیری کند

***

درادامه جلسه علنی، نمایندگان زهرا خدادادی ملکان را برای عضویت در  هیات بررسی و نظارت بر فراکسیون های مجلس  انتخاب کردند و همچنین با رای نمایندگان بیژن نوباوه، محسن زنگنه، احد آزادی خواه، غلامحسین زارعی و علی خضریان به عنوان ۵ عضو هیات مدیره موسسه  خبرگزاری خانه ملت  انتخاب شدند.

همچنین در انتخابات های جداگانه، عضو دبیرخانه دائم ی کنفرانس فلسطین ، اعضای کمیته  حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ، ناظران مجلس بر هیأت امنای  صندوق ملی مسکن ، ناظران مجلس در شورای عالی  آموزش و تربیت فنی و حرفه ای ، ناظران مجلس در  شورای عالی اداری ،  ناظران مجلس در  شورای عالی بیمه سلامت کشور ، ناظران مجلس در  هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ، ناظران مجلس در  هیأت نظارت بر مسافرت خارجی کارکنان دولت ، ناظران در  شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی  

ناظران مجلس در ستاد کشوری  کنترل و مبارزه با دخانیات ، ناظران مجلس در  شورای عالی نظام پزشکی ،   ناظران مجلس در  شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ، ناظران مجلس در  شورای ملی ایمنی زیستی ، ناظر مجلس در شورای عالی  نظام پرستاری ،  ناظران مجلس در شورای عالی  مدیریت بحران کشور ، تعیین ناظران مجلس در شورای  ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور ، ناظران مجلس در  شورای عالی استاندارد ، ناظر مجلس در  شورای فناوری اطلاعات ، ناظران مجلس در  شورای عالی معادن ، ناظر مجلس در  شورای عالی فضایی ، ۳ نماینده برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات  هیات مدیره نظام پزشکی ، ناظران مجلس در  کارگروه حساب سرمایه گذاری نفت و گاز کشور ،  ناظر در  شورای عالی صنایع دریایی  و ... مشخص شدند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

سپهوند:  همه تلاش کنیم تا دولت وفاق ملی تشکیل شود

نصیبی:  فکری برای تامین امنیت شغلی خبرنگاران شود

نجابت:  لعنت خداوند به جنایتکاران صهیونیست

***

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز، نمایندگان به بررسی  گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه تجارت ترجیحی بین  دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی  را مورد بررسی قرار دادند و برای تامین نظر شورای نگهبان، موادی از این لایحه را اصلاح و تصویب کردند.

همچنین نمایندگان پس از رسیدگی بهخ تقاضای عباس بیگدلی برای بررسی دو فوریت طرح اصلاح ماده ۶۲ آیین نامه داخلی مجلس ، با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در آن روند  عضویت اعضای هیات رییسه مجلس در کمیسیون ها  را تغییر می دهد.

بیگدلی در توضیح تقاضای خود گفت: در این طرح الحاق یک تبصره به ماده ۶۲ پیش بینی شده تا مشکل عضویت ۱۱ نماینده مجلس در کمیسیون های تخصصی برطرف شود.

طرح اصلاح قانون مربوط به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران و طرح مبارزه با قاچاق انسان، مهاجران و اعضای بدن و مجازات عبور غیرمجاز از مرزهای کشور هم  اعلام وصول  شد.

۲۲۱ نماینده مجلس نیز با امضای بیانیه ای از تلاش های  دولت شهید رئیسی  در حوزه راه و شهرسازی قدردانی کردند.

در پایان جلسه علنی امروز،  حمیدرضا حاجی بابایی  با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس یک هفته فرصت برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را دارند. حتما مجلس با انصاف و مطابق با شاخص های رئیس جمهور موضوع را پیگیری می کند. ما در مجلس برای بررسی صلاحیت پیشنهادی ۳۶ ساعت زمان نیاز داریم لذا احتمالا چهار روز جلسات متوالی مجلس در هفته آینده تشکیل می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.