بازدید سایت : ۸۰۵۹۱

◄ چرا قرعه کشی ایران خودرو عقب افتاد!

بر طبق اطلاعیه های اخیر ایران خودرو قرار شد ۶ شهریور ماه نتایج قرعه کشی طرح فروش بزرگ ایران خودرو مشخص شود اما گویا با ابهامات موجود در این طرح، قرعه کشی این خودروساز فعلا لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

چرا قرعه کشی ایران خودرو عقب افتاد!
تین نیوز

بر طبق اطلاعیه های اخیر ایران خودرو قرار شد ۶ شهریور ماه نتایج قرعه کشی طرح فروش بزرگ ایران خودرو مشخص شود اما گویا با ابهامات موجود در این طرح، قرعه کشی این خودروساز فعلا لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش تین نیوز، مهلت ثبت نام برای دریافت خودروهای ایران خودرو برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح جوانی جمعیت و جایگزینی خودروهای فرسوده از ۲۴ مرداد آغاز شده بود که ۲ شهریور ماه به پایان رسید. بر طبق اطلاعیه های اخیر ایران خودرو قرار شد ۶ شهریور ماه نتایج مشخص شود اما گویا با ابهامات موجود در طرح فروش بزرگ ایران خودرو، قرعه کشی این خودروساز فعلا لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

بیشتر بخوانید:

مهلت افتتاح حساب وکالتی خودرو اعلام شد + جزئیات ثبت نام خودرو

سازمان بازرسی قرعه کشی ایران خودرو را به تعویق انداخت

پیش از این اعلام شده بود که قرعه کشی روز سه شنبه ۶ شهریور انجام خواهد شد. آنچه مشخص است با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ایجاد شفافیت در تعیین روش عرضه، قرعه کشی محصولات این خودروساز به تعویق افتاده است.

 با پایان یافتن مهلت ثبت درخواست خرید خودرو توسط متقاضیان و با توجه به تاکیدات سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تعیین روش خرید خودرو، ایران خودرو در اطلاعیه ای از ایجاد گزینه انتخاب روش فروش به صورت فروش فوق العاده و یا پیش فروش خبر داد.

ایران خودرو در اطلاعیه شماره چهار خود اعلام کرد تمامی افرادی که برای ثبت درخواست خرید خودرو اقدام کرده اند برای انتخاب روش فروش به سایت مراجعه کنند.

حساب های مسدودشده قابل برداشت شد

مهلت وکالتی کردن حساب های متقاضیان طرح ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ در روز ۲۹ مردادماه به اتمام رسید. متقاضیان مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود واریز و سپس این حساب ها مسدود شد.

بر طبق اعلام ایران خودرو مسدودی حساب های بلوکه شده متقاضیان عادی نیز از امروز دوشنبه پنجم شهریورماه رفع و مبالغ قابل برداشت شد.

شرکت ایران خودرو در اطلاعیه چهارم خود اعلام کرد: بانک های عامل موظف هستند؛ رفع مسدودی را از طریق ارسال پیامک به متقاضیان اعلام نموده و این کار را بدون نیاز به مراجعه حضوری و ثبت درخواست رفع مسدودی انجام دهند.

مهلت ۶ روزه برای انتخاب روش فروش ایران خودرو

این خودروساز برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان به صورت فروش فوق العاده و پیش فروش، از یک شنبه چهارم شهریورماه، مهلت شش روزه را در نظر گرفته است.

بنابراین با پایان شش روز درنظر گرفته شده از سوی ایران خودرو و انتخاب روش عرضه از سوی ثبت نام کنندگان در سایت فروش، قرعه کشی انجام می شود که احتمالا پایان هفته آینده باشد.

شایان ذکر است هنوز ایران خودرو تاریخی برای قرعه کشی به صورت رسمی اعلام نکرده است.

فرق روش فوق العاده و پیش فروش چیست؟

موعد تحویل محصولات عرضه شده در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۳ خواهد بود که در روش فروش فوق العاده ۹۰ روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیش فروش متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در اولویت بندی، از ۴ الی ۶ ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد میباشد که مصوبه ۴۷۳ و ۵۶۳ شورای رقابت نیز در آن رعایت خواهد ش

اگر روش فروش را انتخاب نکنید چه می شود؟

متقاضیان نسبت به روش فروش انتخابی در اولویت بندی شرکت داده می شوند و متقاضیانی که نسبت به تعیین روش فروش در قسمت «جزئیات سفارش» در سامانه ikcosales.ir اقدام نکنند، با عنایت به تمایل اغلب متقاضیان، به صورت پیش فرض به عنوان «فروش فوق العاده» انتخاب خواهند شد.  

انتخاب رنگ خودرو چه زمانی است؟

رنگ های قابل عرضه محصولات تولیدی و مونتاژی: سفید، مشکی متالیک آبنوس، خاکستری متالیک و نقره ای متالیک میباشد که خریداران گرامی پس از طی فرآیند اولویت بندی، در هنگام عقد قرارداد با شرکت ایران خودرو نسبت به انتخاب رنگ مورد نظر اقدام خواهند کرد. خودرو های برقی وارداتی صرفاً با رنگ سفید عرضه خواهند شد.  

قیمت خودرو های برقی وارداتی، به استناد ضوابط قیمت گذاری کالا های وارداتی و سایر مصوبات قانونی تعیین شده لیکن در صورت تغییر نرخ عوارض راهنمایی و رانندگی، مبلغ مذکور به قیمت مصرف کننده افزوده خواهد شد.د.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.