خوزستان از توسعه جاده های روستایی عقب مانده است
نماینده مردم شوش، شاوور و عبدالخان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درتوسعه راه های روستایی استان بسیار عقب هستیم گفت: برای حل مشکل تردد در بخش روستایی استان خوزستان باید توجه بیشتری صورت گیرد.
نماینده مردم شوش، شاوور و عبدالخان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درتوسعه راه های روستایی استان بسیار عقب هستیم گفت: برای حل مشکل تردد در بخش روستایی استان خوزستان باید توجه بیشتری صورت گیرد.
سیدرضی نوری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توسعه راه های روستایی را راهی برای توانمندی روستاییان دانست و افزود: کشاورزی یکی از اصلی ترین راه های درآمد مردم خوزستان به ویژه روستائیان است و هرچه راه های روستایی توسعه یابد قطعا معیشت آنان بهتر تامین می شود.
وی درخصوص جلب سرمایه گذار برای توسعه راه های استان نیز یادآور شد: دولت در سال جاری برای پرداخت طلب پیمانکاران حوزه راه انتشار اوراق قرضه را در نظر گرفته است و از آنجایی که برخلاف سال های پیش کارمزد برای آنها تعریف شده رغبت بیشتری در پیمانکاران برای سرمایه گذاری ایجاد شده است.
نوری با اشاره به اینکه توسعه خطوط ریلی از مهم ترین نیازهای استان خوزستان است، اظهار کرد: درحال حاضر ایمن ترین راه برای حمل و نقل مسافر و بار خطوط ریلی است.
وی با بیان اینکه در مجموع 15 هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و راه روستایی در خوزستان وجود دارد گفت: درحال حاضر به دنبال دو خطه کردن محور اهواز به اندیمشک هستیم که با اتمام آن بندرامام به آزادراه تهران متصل خواهد شد.
خوزستان دارای 17 هزار کیلومتر شبکه راه های اصلی و فرعی است که 10 هزار کیلومتر از این شبکه به راه های روستایی اختصاص دارد. میانگین برخورداری از راه های روستایی 63 درصد بوده که خوزستان 20 درصد از این میانگین عقب است.