مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی چیست؟
اگر کارت سوخت خود را گم کرده اید باید پس از اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت سوخت خود، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و اعلام مفقودی کارت سوخت اقدام و بعد از آن، از طریق سایت سامانه صدور کارت سوخت های المثنی، جهت دریافت المثنی کارت سوخت خود، ثبت نام کنید.
اگر کارت سوخت خود را گم کرده اید باید پس از اطمینان حاصل کردن از گم شدن کارت سوخت خود، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و اعلام مفقودی کارت سوخت اقدام و بعد از آن، از طریق سایت سامانه صدور کارت سوخت های المثنی، جهت دریافت المثنی کارت سوخت خود، ثبت نام کنید.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یکی از معمول ترین راه های ثبت درخواست کارت سوخت جدید مراجعه به نزدیک ترین مرکز پلیس +۱۰ است. پس از سوزاندن کارت سوخت قدیمی می توانید با ارائه مدارک خواسته شده و تکمیل فرم درخواست کارت جدید در آن مرکز به راحتی درخواست کارت جدیدتان را ثبت کنید. برای کاهش مراجعه افراد به مراکز پلیس +۱۰ و در راستای سهولت انجام امور ضروری درخواست کارت سوخت المثنی هم به صورت آنلاین و غیرحضوری هم فراهم شده و برای این کار سامانه ای راه اندازی شده است.
نزدیک به یک سال است که سامانه صدور کارت سوخت المثنی راه اندازی شد تا مالکان خودرو بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانند به راحتی درخواست صدور مجدد کارت سوخت خود را ثبت کنند. متقاضیان بعد از اعلام مفقودی کارت سوخت قدیمی خود باید به نشانی mob.gov.ir مراجعه و گزینه ورود را انتخاب کنند. در صفحه باز شده باید گزینه ورود با شماره همراه را انتخاب کنید. حالا با وارد کردن شماره همراهتان یک کد تایید دریافت می کنید و با وارد کردن این کد وارد صفحه اصلی خدمات هوشمند دولت همراه می شوید. در مرحله بعد از شما خواسته می شود که اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید و ثبت کنید تا امکان دسترسی به بخش خدمات را داشته باشید. حالا در لیست خدمات گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را ثبت کنید.
مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی
بر اساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت به شرح زیر است: برای اشخاص حقیقی، یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نیاز است. برای اشخاص حقوقی نیز معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضاء و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده نیاز است. دارندگان وکالتنامه معتبر قانونی از مالک نیز می توانند با ارائه مدارک شناسایی معتبر شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نسبت به اخذ خدمات مورد نیاز اقدام کنند.
در مورد خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک)، اسناد و مدارک در اختیار استفاده کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه نامه شخص ثالث معتبر می شود.
برای تکمیل فرم تعهدنامه در دفاتر پلیس +۱۰ واریز مبلغ ۱۰ هزار تومان در پایانه های pos بانک ملت مستقر در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت هوشمند سوخت المثنی از کاربر، مراحلی است که باید طی شود.
کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند. کارت سوخت این اشخاص از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده اند ارسال می شود.
صدور کارت سوخت المثنی چقدر طول می کشد؟
به طور میانگین روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار درخواست کارت سوخت المثنی ثبت می شود و این در حالی است که تا پیش از اعلام سهمیه بندی بنزین، روزانه تنها ۵۰۰۰ درخواست در سامانه ثبت می شد؛ به همین دلیل فرایند صدور کارت زمان بر شده است؛ هرچند که گفته شده این فرایند دو ماه زمان می برد اما بعضا متقاضیان انتظاری بیش از شش ماه را نیز تجربه کرده اند.
پیگیری کارت سوخت به صورت آنلاین
یکی از راحت ترین راه های پیگیری کارت سوخت المثتی استلام وضعیت آن به صورت آنلاین از طریق سایت epolice.ir است. برای این کار کافی است که به بخش پیگیری کارت سوخت این سامانه مراجعه کنید و شماره پلاک و کد رهگیری که در اختیارتان قرار گرفته است را وارد کنید تا به شما مرحله صدور نمایش داده شود. همچنین مراجعه حضوری به همان مرکزی که درخواستتان را در آن ثبت کرده اید یکی دیگر از راه های پیگیری کارت سوخت است.
برای هر خودرو چند بار کارت سوخت صادر می شود؟
اگر به هر دلیلی مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای آن فرد صادر می شود. این موضوع به معنای این نیست که برای هر خودرو دو بار کارت سوخت صادر شود، در شرایط مفقود شدن کارت یا دلایل دیگر کارت سوخت المثنی جدید صادر می شود و این مساله محدودیتی ندارد.