◄ نقش «هیچ» کامیونداران در انتخاب و انتصاب اعضای انجمنها
در انجمن صنفی پایانه بندرعباس با حجم بالای مراجعه کننده و نگاه ویژه رانندگان به آن، کدامیک از آنان به صورت برنامهریزی شده در انتخابات آن و تعیین اعضای آن شرکت داشتهاند؟
یک فعال بخش حمل و نقل جادهای معتقد است انجمنهای صنفی تنها مرجع قانونی رسیدگی به مشکلات و اختلافات بهوجود آمده بین رانندگان و شرکتهای حمل و نقل به نمایندگی از طرف صاحبان کالا هستند.
به گزارش تیننیوز، کوروش فلاحی با بیان این مطلب در گروه تلگرامی «علم و عمل رانندگان» که جمعی از رانندگان و مالکان ناوگان باری جادهای اعضای آن را تشکیل میدهند، این سوال را مطرح کرد که «رانندگان و کامیونداران به عنوان موکلین این صنف چقدر در تعیین و انتخاب و انتصاب وکلای مدافع خود نقش دارند؟» و در پاسخ به این پرسش گفت: در بعضی موارد به جرات میتوان گفت هیچ.
وی در توضیح این مطلب اظهار کرد: برای مثال در انجمن صنفی پایانه بندرعباس با حجم بالای مراجعهکننده و نگاه ویژه رانندگان به آن، کدامیک از رانندگان و کامیونداران به صورت برنامهریزی شده در انتخابات آن و تعیین اعضای آن شرکت داشتهاند؟
این فعال بخش حمل و نقل جادهای تاکید کرد: انجمنهای صنفی قلب تپنده حمل و نقل محسوب میشوند، قلب در وهله اول کم کار در قدم بعدی بیمار و در نهایت از حرکت میایستد.
فلاحی افزود: حمل و نقل جادهای در حال حاضر بیمار اورژانسی است و اگر کمتر از یک سال با همین شرایط پیش برود فاتحه آن خوانده است.
وی با بیان اینکه نباید فرصتها را از دست داد، گفت: این درمان فقط و فقط به دست خود ما صورت میگیرد.
این فعال بخش حمل و نقل جادهای اتحاد و همبستگی و علم و آگاهی فعالان این بخش از حق و حقوق خود و این صنف را راهکاری برای بهبود وضعیت حملونقل جادهای دانست و اظهار داشت: یک راننده باید از مسائل حقوقی صنف خود مطلع باشد تا بتواند از حق خود دفاع کند.
فلاحی افزود: بی تفاوت نبودن در برابر مسائل و مشکلات صنف نیز راهکار دیگری برای بهبود وضعیت حمل و نقل جادهای است اما عدهای عادت کردهاند فقط تماشاگر باشند در حالیکه همه باید برای تحقق اهداف پای کار باشند و این بدان معنی است که هزینه پای همه و منافع هم برای همه باشد.