بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ انتقاد رانندگان ترانزیت از تردد کامیون‌های خالی خارجی به داخل کشور

یک راننده ترانزیت از تردد آزادانه کامیون‌های خارجی به داخل کشورمان انتقاد کرد و این اقدام را به ضرر حمل‌ونقل بین‌المللی کشورمان دانست.

انتقاد رانندگان ترانزیت از تردد کامیون‌های خالی خارجی به داخل کشور
تین نیوز

یک راننده ترانزیت از تردد آزادانه کامیون‌های خالی خارجی به داخل کشورمان انتقاد کرد و این اقدام را به ضرر حمل‌ونقل بین‌المللی کشورمان دانست.

به گزارش تین‌نیوز، این راننده ترانزیت در شبکه‌های اجتماعی نوشت: در حال حاضر کامیون‌های کشورهای همسایه از جمله کشورهایی همچون افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان،  قزاقستان،  قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان و ...  بدون بار و آزادانه به کشور ما تردد کرده و بار کشور خودشان را حمل می‌کنند.

وی با بیان این‌که این کار پایمال کردن منافع ملی و حق رانندگان ترانزیت کشورمان است، خاطرنشان کرد: حال این پرسش مطرح است که چرا قانون منع ورود و تردد ناوگان خارجی به صورت خالی به داخل  کشور برای بارگیری، لغو شده است؟

او افزود: آیا بین شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و وضع کنندگان این قانون رابطه‌ای وجود دارد که چنین قانونی را نگاشته و تبصره و بند کرده‌اند؟

 این راننده ترانزیت ادامه داد: اگر به بنادر کشور سری زده و وضعیت بارگیری بررسی شود، مشاهده می‌شود  ناوگان‌ افغانی، عراقی، ترکمن، ازبکی، تاجیکی و ... رنگ در رنگ و با پلاک‌های کشورهای خود و مهمتر از آن به صورت خالی به کشور وارد شده و در حال بارگیری و حمل بار به کشورهای خود در همسایگی ما هستند.

وی اظهار کرد: چرا همین کشورها به ناوگان خالی ایرانی اجازه تردد و ورود به کشورشان و حمل بار به بنادر ایران را نمی‌دهند، چرا برخورداری از این مزیت یک‌طرفه است؟

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدباقر خندان گل

    با سلام
    نده هم با نظر این راننده عزیز موافق هستم و متاسفانه منطقه فعالیت ما هم دچار این مشکلی هست . کامیونهای ترک خالی به کشور می آیند و بار آنجا را میبرند و کامیونهای گرجستان بار کشور ارمنستان را حمل میکنند که به نظر من باید برخورد جدی انجام شود