نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در گرو کمک های بلاعوض دولت
مدیرعامل اتحادیه مینیبوسرانی کشور اظهار داشت: نوسازی ناوگان با توجه به افزایش قابل توجه مینی بوس تنها با کمک های بلاعوض دولت امکان پذیر خواهد بود زیرا آورده متقاضی با توجه به اسقاط مینی بوس 20 ،30 میلیون است اما مینی بوسی که صد میلیون تومان قیمت داشته اکنون به یک میلیارد تومان رسیده است.
مدیرعامل اتحادیه مینیبوسرانی کشور گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت مینی بوس نوسازی ناوگان از توان رانندگان خارج شده و تنها از طریق کمک های بلاعوض دولت ممکن خواهد شد.
به گزارش تین نیوز، غلامرضا غضنفری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، در خصوص وضعیت فعلی ناوگان مینی بوسرانی عنوان کرد: متاسفانه ناوگان مینی بوسرانی به دلیل فرسودگی هر سال وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته دارد به طوری که میزان جا به جایی مسافر که در سال 83 ، 37 درصد بوده اکنون به دلیل فرسودگی ناوگان به کمتر از 20 درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در همین راستا اخیرا جلساتی را با سازمان راهداری داشتیم و مسئولین سازمان قول مساعدت نوسازی 500 تا هزار دستگاه مینی بوس در سال با استفاده از تسهیلات80 درصد دادند اما مسأله این است که نوسازی ناوگان هر سال در حد حرف باقی خواهد مانده و اجرایی نمی شود.ضمن اینکه با وجود تسهیلات نیز رانندگان با توجه به افزایش شدید قیمت مینی بوس، توان نوسازی نخواهند داشت.
مدیرعامل اتحادیه مینیبوسرانی کشور اظهار داشت: نوسازی ناوگان با توجه به افزایش قابل توجه مینی بوس تنها با کمک های بلاعوض دولت امکان پذیر خواهد بود زیرا آورده متقاضی با توجه به اسقاط مینی بوس 20 ،30 میلیون است اما مینی بوسی که صد میلیون تومان قیمت داشته اکنون به یک میلیارد تومان رسیده است.
غضنفری در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان مینی بوسرانی با کمک های بلاعوض به نفع دولت است و حتی اگر دولت مینی بوس رایگان در اختیار ما قرار دهد هزینه آن ظرف مدت 5 سال جبران می شود چرا که با نوسازی مصرف سوخت ناوگان کاهش یافته و صرفه جویی در مصرف سوخت به نفع دولت خواهد بود.