◄ تخلف در تمدید کارت هوشمند رانندگان مربوط به بخش کالا بود نه مسافر
مبنای این نامه مربوط به تمدید کارت هوشمند رانندگان بخش کالا بوده و ارتباطی با بخش مسافر نداشته است.
در حالی که مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی به مدیران کل دفاتر حمل و نقل مسافری و حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرده که مراکز صدور کارت هوشمند بدون اخذ گواهی پرداخت حق بیمه از راننده، نسبت به تمدید اعتبار کارت هوشمند اقدام می کنند، یک مقام صنفی بخش مسافری می گوید: این تخلف مربوط به تمدید کارت هوشمند رانندگان بخش کالا بوده و ارتباطی با بخش مسافر نداشته است.
مطلب پربازدید امروز را بخوانید:
◄ رانندگان کامیون مراقب این 3 روش کلاهبرداری باشند؛ هشدار خانم کارشناس!
به گزارش تین نیوز، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور در مورد نامه مدیر کل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی به خبرنگار ما گفت: مبنای این نامه بر دو مورد تخلف در استان سیستان و بلوچستان و آن هم مربوط به تمدید کارت هوشمند رانندگان بخش کالا بوده و ارتباطی با بخش مسافر نداشته است.
بیشتر بخوانید:
نحوه تمدید کارت هوشمند تغییر کرد/ چه کسانی رانندگان را به دردسر انداختند؟
حمید حسین زاده با بیان این که تخلف در بخش کالا چه ارتباطی با بخش مسافر دارد؟ افزود: آیا برای همچین تخلفی باید صورت مسئله را پاک کرد و یا بخاطر یک دستمال قیصریه را به آتش کشید و با آبروی یک صنف بازی کرد؟
وی عنوان کرد: چندین سال است که ارتباط از طریق وب برای استعلام بیمه رانندگان مبین سازمان راهداری و تامین اجتماعی برقرار شده و در سطح کشور در حال استفاده است.
وی تاکید کرد: کارکرد این سیستم بدین شکل است که وقتی که وضعیت بیمه راننده متقاضی تمدید کارت مورد استعلام قرار می گیرد اگر جواب استعلام " بیمه پرداز "باشد نیاز به نامه تسویه فیزیکی تامین اجتماعی نیست و سیستم راهداری تمدید کارت را تائید می کند ولی اگر وضعیت بیمه راننده بیمه پرداز تعریف نشده باشد و یا سیستم "عدم ارتباط " را اعلام کند ، راننده الزاما باید به شعبه بیمه خود مراجعه و نامه تسویه دریافت کند.
به گفته حسین زاده مادامیکه نامه مورد نظر در سیستم راهداری بارگذاری نشده و به تایید مدیر استانی نرسیده کارت هوشمند قابلیت تمدید توسط کاربر را نخواهد داشت.
این فعال صنفی گفت: با توجه به مکانیزم فوق جای هیچ تخلفی توسط کاربر وجود ندارد مگر اینکه نامه جعلی بوده باشد و مدیر استانی متوجه آن نشده وتائید کرده باشد که چنین مواردی یک در هزار هم پیش نمی آید؟
او افزود: به نظر می رسد سازمان تامین اجتماعی علاقه شدیدی به بازگشت به گذشته داشته و ظاهرا یکی دو روز معطلی راننده برای گرفتن جواب دستی استعلام را خوشایند می داند ( خیلی مثمر ثمر خواهد بود اگر یک نظر خواهی توسط آن موسسه از رانندگان در خصوص مراجعات به شعبات بیمه وبرخوردهای مواجه شده انجام شود )
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور عنوان کرد: سیستم وب موجود هنوز ناقص است و زمانی کامل خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی استعلام وضعیت کارت هوشمند راننده را از طریق وب سرویس موجود که فعلا یک طرفه فقط از سوی سازمان راهداری مورد استفاده قرار می گیرد را جایگزین دریافت دستی رسید کارت هوشمند تمدید شده نماید.
حسین زاده خاطرنشان کرد: چندین سال است که رانندگان منتظر چنین اتفاقی از سوی سازمان تامین اجتماعی هستند ولی ظاهرا انتظارشان بیهوده بوده واز قراین چنین بر می آید که این سازمان بیشتر به شیوه های سنتی گذشته و معطلی طولانی مدت مراجعان در شعبات خود علاقه مند است.
قابل ذکر است امروز در تین نیوز خبری منتشر و طی آن اعلام شد: مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در تاریخ هفتم شهریور امسال در نامه ای به به مدیران کل دفاتر حمل و نقل مسافری و حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرده که « بنا بر گزارشات واصله از برخی شعب این سازمان، مراکز صدور کارت هوشمند بدون اخذ گواهی پرداخت حق بیمه از راننده، نسبت به تمدید اعتبار کارت هوشمند اقدام می کنند» .
در ادامه نامه تاکید شده که مقرر است با راه اندازی وب سرویس استعلام کارت هوشمند، اطلاعات کارت مزبور، بدون دخالت کاربر به پایگاه های اطلاعاتی این سازمان منتقل شود.
تصویر این نامه را در ادامه ببینید:
بنام خدا
باید توضیح داد که تنها دو مورد ودر یک استان نبوده است ما رانندگان حمل کالا بخاطر واگذاری های غیر قانونی در استان اصفهان به تشکلها سالهاست شاهد خلاف های عدیدهای بوده ایم صرفا در جهت تحصیل مال نامشروع
با سلام و عرض ادب .
یه لُطف کنید این کارت هوشمند راننده رو مثل گواهینانه رانندگی بدون پایان خدمت باشه .
چون ولله قصم ما که داریم بدون هوشمند راننده کار میکنیم البته با کارت هوشمند کسی دیگه داریم کار میکنیم . برج تا برج هم یه هزینه ای به اون طرف میدیم .
وقتی که خود ما کارت داشته باشیم هم بیمه پرداخت میکنیم به نفع دولت میشه هم ما کارت داریم دیگه .
اداره مسافر زاهدان بدتر هستش
یه آقای ... هستش که همین کارا میلیاردر شده
مجددا اضهار میدارد که ، راهداری هیچ ربطی به تامین اجتماعی نباید داشته باشد دو سازمان جدا از هم که هیچ کار مثبت و جهان پسندی برای رانندگان نکرده و نمیکنند ، زیر بار هرگونه مزایای شغلی بایسته و شایستۀ رانندگان زحمتکش که اگر نباشند کشور نخواهد بود نمیروند ، در ضمن ملاک پرداخت بازنشستگی رانندگان ۲۰ سال هست و اگر راننده ای ۳۰ سال پرداخت نمود باید ۴۰ روز حقوق دریافت نماید در غی این صورت بعد از تکمیل ۲۰ سال باید راهداری هوشمند را تمدید کند و تامین اجتماعی هم نباید طلب مازاد ۲۰ سال را بنماید این جوری میشه گفت تا اندازه کمی حق به حقدار رسیده
آقای هرزندی من ۳ ماه نتونستم قرارداد بیمه ام رو جهت صدور کارت هوشمند از سازمان شما بگیرم و بارها مراجعه کردم شما که نمیتونی کار مردم رو راه بندازی برو کنار بزار ی نفر بیاد که عرضه کارکردن داشته باشد
باسلام مجدد خدمت کلیه فعالان محترم حملونقل عمومی جاده ای و خبرنگاران محترم تین نیوز مورد دیگر در رابطه با عنوان تخلف انجمنها باید بعرض برسانم اول اینکه هر رانندهای بابت عدم پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی در وقت مقرر بجز زیان به خود و اموال خود سودی یا زیانی متوجه کسی نخواهد شد و اینکه یک راننده دارای کارت هوشمند و داشتن بیمه با حق کمک دولت محترم اگر در سال حتی دوماه پرداخت نموده باشد یک حق کمک دولت را باید خود پرداخت کند ماهای معوقه را و سازمان تأمین اجتماعی بر فرض سال ۹۶ به بعد هر چند ماه تلبکار باشد نه تنها زیان نمیبیند بلکه سود بالایی نصیبش میشود به اینصورت سال ۹۶ اگر حق بیمه ۱۳۰ هزارتومان ماهانه با کمک دولت باشد امروز در سال ۱۴۰۲ مراجعه نماید جهت تعیین تکلیف حق بیمه و سوابق سازمان تأمین اجتماعی با گردش حساب توسط کاربر واحد درامد مربوطه کل حق بیمه را از راننده دریافت مینماید یعنی حق کمک دولت را نیز راننده باید پرداخت نماید و مینماید اما بصورت سیستم بروز رسانی شده ماهانه نیز با دو الی ۳ درصد محاسبه دیگر کرد به مبلغ حق بیمه اضافه مینماید و جالب اینجات اون حق بیمه ای راننده در سالهای قبل با نرخ مشخص بدهکار شده امروز بر فرض سال ۱۴۰۲ با نرخ جديد یعنی ماهانه مبلغ یک میلیو ن یک صدو بیست هزارتومان است دریافت مینماید و همین مبلغ را به عنوان حق کمک دولت را از رانندهگان دریافت مینماید حال این دریافتها به چه صورت از بدهی دولت که رانندگان خودشان پرداخت نموده یا می نمایند محاسبه و از بدهی دولت کسر میشود که باید کسر شود چراکه راننده حق بیمه را با معوقه کامل پرداخت مینماید سازمان چطور میتواند مدعی باشد زیان میبیند
فقط من اینو میدانم درحق راننده ویگ کارگر اجحاف میشد چه رانندگان توشرکت چه. آذاد بیمه مثل بیمه شخص ثالث باید آذاد باشد کارگر ورانندگی بدلخواه خودرا بیمه کنند توشرکت هستی ۲۰سال کارمیکنی آخرش میبینی بیمه نداری یاادره یا بصورت آذاد کارمیکنی یکجور جلوتو میگیرند چر هوشمند نداری
کلا توی این صنف رشوه خواری زیاده
من با بدبختی و کاغذ بازی و بیمه و دکتر و کلانتری ونامه سوء پیشینه و رفت و امد به کلاس برای کارت هوشمند حدود سه ماه وقت صرف کردم بعد ینفر اشناهامون که سواد هم نداشت11ملیون رشوه داد و توی خونه نشست و سر دوهفته کارت هوشمندش گرفت
بنده از..زمان دفترچه باری کارکردم باربریهاهیچ مبلغی واریز نکردن الان هم 36میلیون تومان بیمه جریمه کرده مبلغی واریز کردم الباقیش 14ماهه قسطی میدم ولی کارت هوشمند ندادن راهنمایی نمایید ممنون میشم