بازدید سایت : ۷۱۲۰۹

◄ فاجعه ای به نام پایانه های مسافربری؛ حداقل امکانات برای مردم و رانندگان عمومی

بزرگترین پایانه های مسافربری کشور هم بعضا فاقد امکانات حداقلی و استاندارد هستند اکثر پایانه ها یا فاقد استراحت گاه مناسب برای رانندگان بوده و یا وضعیت این استراحتگاه ها و خوابگاه ها ، علیرغم دریافت وجه ورودیه بابت استفاده از آنها واقعا قابل استفاده مفید و محل استراحت نیستند.

فاجعه ای به نام پایانه های مسافربری؛ حداقل امکانات برای مردم و رانندگان عمومی
تین نیوز

رانندگان سواری کرایه اهواز می گویند سال هاست پایانه سیاحت اهواز ( ترمینال سه راه خرمشهر اهواز )  تاسیس شده اما هنوز هیچ نوع سایبانی برای خودروهای سواری کرایه و اتوبوس ها ندارد.

به گزارش تین نیوز، این رانندگان در تماس با خبرنگار ما افزودند: پایه های آهنی برای سایبان  نصب شده و مقداری از آهن ها خریده شده اما از پارسال زبر باران مانده و زنگ زده شده ولی هنوز هیچ اقدامی برای نصبش صورت نگرفته است.

رانندگان سواری کرایه اهواز تاکید کردند: اعتراض ها و پیگیری ها از مسئولان ترمینال و شهرداری و راه و شهرسازی هیچ نتیجه ای به دنبال نداشته است.

حمید حسین زاده دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور نیز در توضیح این مشکل به خبرنگار ما گفت: سازمان پایانه ها های شهرداری که پایانه های  مسافربری را مدیریت نموده و متولی آنها است بابت کرایه هر  مسافر ۵ درصد از نرخ بلیت یا همان کرایه عوارض می گیرند.

وی افزود: برای مثال از یک اتوبوس با حدود ۳۰ نفر مسافر که جمع مبلغ کرایه  آنها حدود ۷ میلیون باشد ۳۵۰ هزار تومان عوارض شهرداری دریافت می کند این عوارض و اجاره بهای سنگینی که از غرفه های شرکت ها می گیرند، مبالغ کلانی می شوند که باید هزینه نگهداری و تجهیز و افزودن امکانات و وسایل رفاهی  پایانه ها به تناسب روز ونیازهای کاربران و مسافران گردد و اگر  به این وظایف عمل گردد بی شک همه پایانه های ما می توانند دارای امکانات کامل رفاهی و همواره از لحاط امکانات به روز باشند. 

این فعال صنفی ادامه داد: ولی وضعیت نه تنها این گونه نیست  بلکه حتی  بزرگترین پایانه های ما  بعضا فاقد امکانات حداقلی و استاندارد هستند اکثر پایانه ها یا فاقد استراحت گاه مناسب برای رانندگان بوده و یا وضعیت این استراحتگاه ها و خوابگاه ها، علیرغم دریافت وجه ورودیه بابت استفاده از آنها  واقعا قابل استفاده مفید و محل استراحت نیستند.

حسین زاده گفت: وقتی پایانه اهواز با آن درجه حرارت سوزاننده فاقد یک سایبان ساده برای خودروهای رانندگانی است که باید ساعت های متمادی در زیر آفتاب سوزان بمانند، از پایانه های دیگر با آب هوای معتدل تر چه انتظاری می توان داشت ؟

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: شهرداری وقتی انواع و اقسام اجاره ها و عوارض را از شرکت ها و رانندگان می گیرد به غیر از ایجاد امکانات رفاهی برای آنها حتی در خصوص عدم ورود خودروهای متفرقه مسافربر به حریم پایانه ها مسئولیت دارد و ایجاد تمهیدات لازم برای ورود مستقیم مسافر به جلوی در شرکت ها  وعدم ورود ونزدیک شدن شخصی ها به مسافران و حریم شرکت های مسافربری به عهده همین سازمان متولی است.

به گفته حسین زاده ولی شهرداری محترم نه تنها  به این وظایف و مسئولیت های خود عمل نمی کند بلکه جهت درآمد بیشتر حتی مسجد را به محل دریافت بار و کوچکترین فضاهای موجود را تبدیل به غرفه جهت اجاره با کرایه های نجومی می نماید.

وی افزود: پیرامون پایانه مسافری غرب تهران را ببینید تا چشم کار می کند غرفه های دریافت بار وانبار بار است در حالیکه نام آن پایانه مسافربری می باشد و این غرفه ها کلا در اختیار افراد متفرقه و خارج از بخش  حمل و نقل مسافر هستند. اگر فردا دیدید باربری ها اقدام به فروش بلیت و مسافر گیری نمودند نباید تعجب کرد.

شرایط پایانه اهواز را ببنید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مشکانی

    سلام‌سوارهای‌برون‌شهری‌خراسان‌رضوی‌برای‌گرفتن‌صورت‌‌وضعیت‌مشکات‌دارم‌‌همه‌دفتر‌بستند‌اگر‌الکترنکی‌باشد‌راننده‌دردسرهایش‌تمام‌می‌شود‌با‌گوشی‌خود‌صورت‌وضعت‌بگیرند

  • ظفرعظیمی مهر

    پایانه های مسافربری وباربری سایه بان برای پارک سواری متصدیان حمل ونقل دارند با پول رانندگان برای مدیران رفاه وآسایش و باشگاه بازی و هرنوع مراکز تفریحی خصوصی برای متصدیان حمل ونقل با پول ما رانندگان فراهم میشود پول از ما لذت وتفریح برای کارکنان حمل ونقل .