حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی صحت دارد؟
نکته مهم این است که هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی بیشتر به منظور بررسی اصالت و سلامت فنی این خودروها انجام می شود.
پیشنهاد حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی هنوز به طور قطعی تصویب نشده است. گمرک ایران در حال بررسی این موضوع و اخذ استعلام از گمرکات مرزی است تا تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، نکته مهم این است که هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی بیشتر به منظور بررسی اصالت و سلامت فنی این خودروها انجام می شود. خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی راهی برای شناسایی وضعیت موتور، گیربکس، آلایندگی و میزان کارکرد کامیون های وارداتی است.
برخی وارد کنندگان خودروهای سنگین به دنبال حذف این هزینه و پنهان نگه داشتن مشخصات اصالت کامیون ها هستند، زیرا این امکان را به آنها می دهد تا میزان کارکرد واقعی، تعویض موتور و گیربکس را مخفی نگه دارند.
اما این موضوع با هدف حمایت از مصرف کنندگان مغایرت دارد، زیرا در صورت حذف این هزینه، امکان دستکاری مشخصات فنی کامیون ها فراهم شده و مصرف کننده هیچ راهی برای اطمینان از اصالت خودرو نخواهد داشت.
به گزارش پول بانک گمرک ایران در حال بررسی این موضوع است و هنوز تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ نشده است. مراتب به گمرکات مرزی ابلاغ شده تا روند شناسایی و تعیین سال ساخت خودروهای سنگین را پیگیری کنند و پیشنهادات خود را جهت راهکاری برای شناسایی میزان کارکرد واقعی ، عدم تعویضی موتور و گیربکس و ... را به گمرک ایران اعلام نمایند.
نامه گمرک ایران به گمرکات مرزی کشور بصورت زیر می باشد که هنوز با توجه به تکمیل نشدن روند حذف هزینه خدمات پس از فروش کامیون های وارداتی هنوز مشخص نشده است ، این در حالی است که برخی از رسانه ها از حذف این موضوع صحبت میکنند که صحت ندارد.