◄ هزینه های شگفت انگیز و غیر منتظره ای که برخی پایانه های دولتی از رانندگان کامیون دریافت می کنند
قوانین باید در سراسر کشور یکسان باشد و با توجه به هزینه دیگر پایانه های کشور، می توان گفت هزینه تمام شده پایانه بار مشهد قابل تحلیل و رسیدگی است.
تعدادی از رانندگان کامیون که به پایانه بار طرق مشهد تردد دارند از نامتعارف بودن هزینه تمام شده ورود و انتظار کامیون ها در پایانه بار طرق مشهد گله مند و معتقدند هزینه تمام شده پایانه بار مشهد نیاز به تحلیل و رسیدگی دارد چرا که پایانه خانه رانندگان است و آنان نباید برای چند روز اقامت در پایانه طرق مشهد هزینه های سنگین پرداخت کنند.
به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون و تریلر در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کردند: هزینه تمام شده ورود و انتظار کامیون ها در پایانه بار طرق مشهد بسیار نامتعارف است.
آنان افزودند: هزینه های این پایانه در مقایسه با دیگر پایانه ها از جمله پایانه بار قزوین، پایانه بار یزد، پایانه بار تبریز، پایانه بار اردبیل، پایانه بارکرمان و ...تفاوت فاحشی دارد.
این رانندگان تاکید کردند: در پایانه های ذکر شده، هزینه قبض ورود و انتظار و توقف کامیون ها و تریلرها در روزهای متوالی، موجب افزایش هزینه روز شمار نمی شود و اگر هم روز شمار اضافه شود بسیار ناچیز و در حد ۱۰ هزار تومان برای تریلی است.
به گفته آنان اما در پایانه طرق مشهد وقتی رانندگان کامیون وارد می شوند تا زمان خروج و در صورت توقف دو تا سه روزه با هزینه های فوق سنگین و غیر قابل انتظاری مواجه می شوند که شاید حتی از هزینه پارکینگ های خصوصی هم بیشتر باشد.
رانندگان کامیون خاطرنشان کردند: مشهد یک شهر زیارتی بوده و ورودی پایانه بار آن زیاد و درآمد پایانه ها در این شهر مناسب است در چنین شرایطی وقتی رانندگان کامیون برای اعمال زیارت در شهر مشهد، چند شبانه روز کامیون های خود را در پایانه پارک می کنند نباید با هزینه های عجیب مواجه شوند چرا که پایانه خانه رانندگان است.
آنان با بیان این که، انتظار است هزینه این پایانه از پایانه های کم تردد، کمتر باشد، عنوان کردند: قوانین باید در سراسر کشور یکسان باشد و با توجه به هزینه دیگر پایانه های کشور، می توان گفت هزینه تمام شده پایانه بار مشهد قابل تحلیل و رسیدگی است، چرا رانندگان باید هزینه های سنگین برای چند روز اقامت پرداخت کنند؟
پایانه خانه رانندگان است و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دو درصد از کمیسیون دریافتی بارنامه را برای هزینه خدمات پایانه ازقبیل حمام خوابگاه وپارکینگ وسایرخدمات از رانندگان دریافت میکند پس بایستی ورود و خروج و استفاده از پایانه کاملا رایگان باشد با این حال دکان وکاسبی راه انداختن سازمان باعث شده پایانه ی مشهد به یک منبع درآمد فوقالعاده برای بهره بردار تبدیل شود پایانه بار طرق گرانترین پایانه بار در تمام ایران است و قبض پارکینگ وتوقف چندروزه هزینه تمام شده بسیار سرسام آور است این پولها را چه کسانی میبرند وکجا هزینه میشود مارانندگان که دو درصد هزینه نگهداری را دربارنامه پرداخت میکنیم .
پایانه مشهد با نوع اعلام بار سنتی و خرید و فروش بار بین دلالان جای منفعتی برای رانندگان نگذاشته.. از پارکینگ های خاکی تا کمیسیون های غیر معقول شرکت ها و عدم نظارت بر شرکت های حمل و نقل پایانه مشهد رو تبدیل به یکی از بدترین پایانه های کشور تبدیل کرده.