بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ بزرگترین قرارداد تولید واگن و تغییر در الگوهای سنتی سفر

این قراردادها بیانگر انتقال دانش فنی تولید واگن به کشور و تولید واگن در ایران و کره است که بعد از اجرای آنها شاهد تغییر در فرهنگ استفاده از وسایط حمل‌ونقلی حومه‌ای خواهیم بود.

بزرگترین قرارداد تولید واگن و تغییر در الگوهای سنتی سفر
تین نیوز |

امضای بزرگ‌ترین قرارداد تولید واگن در کشور اتفاقی است که می‌تواند بیانگر ایجاد تغییرات نه در سطح تئوری بلکه در سطحی عملیاتی باشد. درواقع تغییر پارادایم در فرهنگ و زندگی شهروندی، توام با رقم خوردن این معاهدات اقتصادی می‌تواند مبیّن این نکته باشد که در عمل می‌توان شاهد تغییرات در بهره‌مندی مردم از وسایط حمل‌ونقلی سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و سودمندتر بود؛ سودمندی‌ که جامعه هدفش هم شهروندان و محیط زیست خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، بابک احمدی معاون ناوگان راه‌آهن در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: در این قرارداد، درواقع دو قرارداد بزرگ امضا شد که یکی، قرارداد بین هیوندایی و ایریکو است و دیگری بین شرکت راه‌آهن و شرکت هیوندایی.

احمدی افزود: این قراردادها بیانگر انتقال دانش فنی تولید واگن به کشور و تولید واگن در ایران و کره است که بعد از اجرای آنها شاهد تغییر در فرهنگ استفاده از وسایط حمل‌ونقل حومه‌ای خواهیم بود. چراکه مردم به سمت استفاده از امکانات کم‌هزینه‌ و با کیفیت گرایش پیدا خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود: شرکت هیوندایی پیش از این نیز همکار تکنولوژیکی ایریکو بود و در حال حاضر هم تعدادی از واگن‌ها، موتور گیربکس و سیستم ترمز توسط روتم و تعدادی در شرکت ایریکو با کیفیتی کاملا هم‌گون ساخته خواهند شد.

بابک احمدی ارزش مالی این قرارداد سه‌جانبه میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت واگن‌سازی ایریکوی ابهر و هیوندایی روتم را 720 میلیون یورو عنوان کرد و ایجاد ظرفیتی معادل با جابه‌جایی 70میلیون مسافر نشسته به ناوگان ریلی کشور را ارزش‌افزوده قرارداد دانست.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: از مجموع 450 واگن مسافری، 300 عدد در ایران و 150 عدد در کره تولید خواهد شد و این تقسیم‌بندی به این معنی است که دو سوم از این ظرفیت در ایران و یک سوم در کره ایجاد خواهد شد که این رقم، غیر از 150 عدد در قراردادهای قبلی است.

احمدی دوره اجرای این قرارداد را 6.5 سال عنوان کرد و افزود: از ماه بیست‌ودوم به بعد واگن‌ها به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تحویل داده می‌شود و پس از آن هم ماهی 9 دستگاه تحویل ایران می‌شود که بر اساس این قرارداد، بنا است که شرکت کره‌ای  100درصد دانش فنی، طراحی، آموزش نیروها و نظارت بر تولید را بر عهده بگیرد و شرکت ایریکو نیز مسئول ساخت واگن‌ها در ایران باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.