◄ جا ماندن تولید ریل و واگن از عملیات ریلگذاری
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره بهسرعت بالای ریلگذاری و نیاز به واگن در کشور گفت: ضرورت دارد تولیدکنندگان با سرعت بیشتری ریل و واگن تولید کنند تا برای رفع این نیاز لازم به واردات آنها نباشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سرعت بالای ریل گذاری و نیاز به واگن در کشور گفت: ضرورت دارد تولیدکنندگان با سرعت بیشتری ریل و واگن تولید کنند تا برای رفع این نیاز لازم به واردات آن ها نباشیم.
به گزارش تین نیوز ، حسن خسته بنداظهار کرد: تاکنون هرچقدر که شرکت های تولید واگن و ریل محصول تولید کرده اند توسط دولت خریداری شده اما نیاز دولت بیش از تولید داخل است.
وی بابیان اینکه همچنان در حال خرید واگن و ریل از کشورهای دیگر هستیم، افزود: حجم نیاز ما به واگن های باری و مسافربری و همچنین ریل به اندازه ای هست که شرکت های داخلی نمی توانند پوشش بدهند.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه تاکنون هر چه شرکت های داخلی واگن و ریل تولید کرده اند، دولت خریداری کرده است، گفت: کشور در صنعت ریل گذاری و واگن به سرعت قابل توجهی رسیده و نمی توان منتظر ماند تا واگن و ریل صرفاً در داخل تولید شود.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: ایران به وضعیتی در نیاز به ریل و واگن رسیده که ناچار به خرید ریل و واگن از خارج است.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تاکید بر اینکه شرکت های داخلی تولید ریل و واگن باید سرعت تولید خود را به سرعت نیاز داخل برسانند، خاطرنشان کرد: وسعت کار و پیشرفت صنعت ریل گذاری و حمل نقل ریلی در مقایسه با تولید داخل فاصله ای زیاد وجود دارد که لازم است شرکت های داخلی تلاش بیشتری در راستای تولید خود داشته باشند.
سال گذشته حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعت ریلی دربخش استفاده از تکنولوژی های روز دنیا حرکت خوبی را در کشور آغاز کرده است، عنوان کرده بود: طراحی برقی سازی خط ریلی تهران – مشهد و راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان دو پروژه اصلی است که در این حوزه کلید خورده و برنامه ریزی ها برای تکمیل آنها ادامه دارد.