عوامل عقب ماندن حوزه ریلی کشور چیست؟
علت اصلی عقب ماندن حوزه ریلی کشور از برنامه ها، نبود تسهیلات، فقدان اعتبارات لازم و عدم ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری است.
عوامل عقب ماندن حوزه ریلی کشور چیست؟
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت اصلی عقب ماندن حوزه ریلی کشور از برنامه ها، نبود تسهیلات، فقدان اعتبارات لازم و عدم ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری است.
فاصله 10 کیلومتری خطوط ریلی ایران نسبت به ترکیه
وی گفت: از طرف دیگر طبق بررسی های انجام شده، براساس نسبت طول خطوط ریلی به مساحت کشور، به ازای هر کیلومتر، 2 کیلومتر راه آهن داریم، این در حالی است که در کشور ترکیه، این آمار به 12 کیلومتر رسیده است که این نشان دهنده توسعه زیرساخت های ریلی توسط کشورهای همسایه است.
جابهجایی 70 درصدی مسافر در روسیه توسط حمل و نقل ریلی
علوی تصریح کرد: همچنین در کشور روسیه، 70 درصد بار مسافر توسط حمل و نقل ریلی جابه جا می شود، که این به علت ارزان بودن این نوع حمل و نقل و دسترسی بهتر صورت می گیرد.
وی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه، تلاش بسیاری صورت گرفته که اعتبارات خوبی در اختیار وزارت راه و شهرسازی و سازمان راه آهن قرار گیرد، اما متأسفانه تاکنون محقق نشده است.
90 درصد بار مسافر در ایران از طریق راه ها جابه جا می شود
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در شرایط کنونی و طبق آمارها، 90 درصد بار مسافر در ایران از طریق راه ها جابه جا می شود، افزود: این مسئله قطعا در افزایش میزان تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده ای تأثیرگذار است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به وضعیت خطوط ریلی کشور، باید بخش خصوصی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش فعال شوند.