بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
مدیرکل راه آهن قم خبر داد:

◄ ایمن سازی مسیر ریلی قم– تهران

مدیرکل راه‌آهن قم از تخریب ترانشه ۴۰۰ متری با ارتفاع ۱۷ متر به‌منظور ایمن‌سازی خطوط و سیر ایمن قطار‌های عبوری در مسیر قم – تهران و بالعکس خبر داد.

ایمن سازی مسیر ریلی قم– تهران
تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم، گفت: این ترانشه در کیلومتر ۶۷ خط آهن قم – تهران (بلاک نمکزار – علی‌آباد) واقع‌شده بود که با عملیات فوق، خطر سقوط سنگ و ترانشه، رفع شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد در تشریح اهمیت موضوع گفت: به‌صورت معمول امکان سقوط این نوع سنگ‌ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار بیشتر اتفاق می‌افتد که باعث بروز سانحه می‌شود؛ لذا شناسایی و برنامه‌ریزی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز ازجمله مواردی است که این اداره کل در برنامه‌های خود گنجانیده تا سفری ایمن برای مسافرین و قطارهای عبوری را تامین کند.

وی افزود: در برخی از مسیرها و خطوط راه‌آهن، سنگ‌های معلقی داخل ترانشه ها وجود دارد که در اثر بارندگی و شسته شدن اطراف آن، ریشه سنگ در داخل سطح کوه به‌مرورزمان کوتاه و سست شده و احتمال ریزش و سقوط آن وجود دارد لذا با شناسایی و مطالعه بر روی این ترانشه ها، کار سبک‌سازی و تخریب ترانشه ها آغاز می‌شود.

وی اشاره به اینکه مسیر قم– تهران یکی از خطوط پرتردد حوزه استحفاظی راه‌آهن قم است گفت: ایمن‌سازی این محور به دلیل این‌که سالانه حجم بالایی از مسافر در این محور جابجا می‌شود از اولویت‌های این اداره کل بود که انجام شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.