◄ امکان سیر توربوترن با سرعت ۱۸۵ در مسیر قزوین-زنجان
سرعت سیر قطارهای مسافری همواره در کشور ما موضوع گفت وگو بوده است. چراکه تا افزایش محسوس سرعت اتفاق نیفتد نمی توان نسبت به افزایش تقاضا امیدوار بود.
سرعت سیر قطارهای مسافری همواره در کشور ما موضوع گفت وگو بوده است. چراکه تا افزایش محسوس سرعت اتفاق نیفتد نمی توان نسبت به افزایش تقاضا امیدوار بود.
به گزارش تین نیوز، این مورد، موضوع جلسه هفته گذشته انجمن صنفی ریلی در رابطه با افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری بود.
موارد مطرح شده به شرح کلی شامل: ۱- شرح مشخصات فنی بوژی و واگن های شرکت ریل ترابر سبا که توسط جناب آقای مهندس آزادمرد ارائه شد.
۲- تحلیلی بر راه آهن تهران رشت در سفر دکتر نوبخت که اطلاعات پروفیل مسیر و سرعت ها توسط آقای حیدری ارائه و توسط آقای مهندس بصیرت پور و مهندس خویشوند اطلاعات مسیر ارائه شد.
۳- توضیحات مختصری در مورد سیر قطار تالگو توسط آقای مهندس احمدی، که مقرر شد ایشان مستندات بیشتری را جمع آوری و در جلسه آینده ارائه نمایند.
۴- توضیحاتی در مورد سیر توربوترن با سرعت ۱۸۵ در مسیر قزوین زنجان و همچنین افتتاح خط سیرجان با توربوترن با سرعت ۱۹۵ توسط آقای مهندس عالیوند مطرح شد.
مصوبات
در انتهای جلسه و پس از بحث های بسیار درباره شیوه های عملیاتی افزایش سرعت، مصوباتی، حاصل جمعبندی ها، ارائه شد که شامل موارد زیر است:
۱- تهیه گزارشی از مشکلات تامین برق و هوا و overload شدن واگنهای ریل ترابر سبا در حالت تک دیزل توسط آقای مهندس آزادمرد و ارائه به کارگروه افزایش سرعت
۲- تهیه گزارشی از برنامه تقلیل سرعت ها در مسیر تهران رشت توسط آقای مهندس بصیرت پور
۳- بررسی مجدد سرعت نامی واگنهای دانمارکی شرکت ریل ترابر سبا و قابلیت های سرعت واگنهای مذکور،
همچنین ارائه گزارش سیر واگنهای ریل ترابر سبا در مسیر تهران میانه و افت هوا در وسط بلاک برای لکوموتیو در بلاک ها و جهت آن (رفت یا برگشت)، همچنین وضعیت سیر واگنها در مسیر تهران- زنجان از نظر زمان و سرعت توسط آقای مهندس آزادمرد
۴- ارائه گزارشی از استاندارد انواع واگن ها بر اساس مقررات UIC توسط آقای مهندش شادی در جلسه آینده.
۵- ارائه قابلیت ها و ویژگی های لکوموتیو زیمنس توسط نماینده راه آهن که مقرر گردید توسط آقای مهندس قصابیان هماهنگ شود.
۶- ارائه گزارش کامل از تست قطارهای تالگو توسط آقای مهندس احمدی در جلسه آینده.
گفتنی است که در راهآهن ایران حدود ۴۵ سال از ورود اولین توربوترن به کشور میگذرد که برای سرعت سیر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت وارد کشور شد و توانست زمان سیر تهران -مشهد را به حدود نصف کاهش دهد (پس از ۴ ماه اصلاحات خطی که ریل آن U۳۳، تراورس چوبی، پابند سه پیچ و بدون جوشکاری طویل بود).
سلام. بنظر بنده ذکر مصوبات و صورت جلسه ، برای خواننده ی تین جذابیتی ندارد.پیشنهاد میکنم بجای آن ، چکیده ی محتوای ارائه شده (چهار بند اول) منتشر شود.