بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی زیرسازی راه آهن میانه- اردبیل

راه آهن میانه- اردبیل به دلیل واقع شدن در مسیر کوهستانی یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌‌های ریلی در حال اجرای کشور است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۹۰ درصد است

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی زیرسازی راه آهن میانه- اردبیل
تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از پروژه‌های زیرساختی استان استان اردبیل گفت: راه آهن میانه- اردبیل به دلیل واقع شدن در مسیر کوهستانی یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌‌های ریلی در حال اجرای کشور است که پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن ۹۰ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی از بازدید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از راه آهن میانه- اردبیل و محور اردبیل- سرچم در سفر به استان اردبیل خبر داد.

خیراله خادمی راه آهن میانه- اردبیل را به دلیل واقع شدن در مسیر کوهستانی یکی از سخت‌ترین و در عین حال فنی‌ترین پروژه‌‌های ریلی در حال اجرای کشور اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی بخشی از راه آهن میانه- اردبیل- پارس آباد به طول ۱۷۵ کیلومتر است و با هدف اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور و تسهیل عبور و مرور مسافرین، توسعه استان اردبیل، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و حمل مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اردبیل از بنادر جنوبی در حال احداث است.

وی پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را  حدود ۷۷ درصد اعلام کرد و گفت:‌  در حال حاضر این محور ریلی در بخش زیرسازی ۹۰ درصد و در بخش روسازی ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابنیه فنی این پروژه توضیح داد و گفت: در طول مسیر راه آهن میانه- اردبیل ۶۲ دستگاه تونل به طول ۳۲ کیلومتر، ۲۹ دستگاه پل خاص به طول حدود ۵ کیلومتر و ۱۴۳ دستگاه گالری به طول بیش از ۷ کیلومتر احداث می شود و بیش از ۳۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در آن صورت گرفته است.

خادمی پیشرفت فیزیکی ایستگاه اردبیل را ۶۴ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ساختمان اصلی ایستگاه ۹۸ درصد و ساختمان‌های فاز اول بهره‌برداری ۸۲ درصد است.

وی اعتبار هزینه شده در این پروژه را حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: ارزش روز این پروژه بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برآورد می شود و به منظور اتمام عملیات اجرایی آن بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی این پروژه در سال آینده تکمیل و پروژه آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه این سفر از بازدید محور اردبیل- سرچم خبر داد و گفت: این محور نزدیک ترین مسیر ارتباطی استان اردبیل به شبکه آزادراهی کشور و اصلی‌ترین کریدور ارتباطی استان به مرکز کشور محسوب  می‌شود و به همین خاطر از ترافیک قابل توجهی برخوردار است.

خادمی اضافه کرد: این محور ۱۷۸ کیلومتر است که ۱۹ کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد، ۱۱۶ کیلومتر در دست اجرا و ۴۳ کیلومتر در دست مطالعه است.

 مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اعتبار هزینه شده در این پروژه را بیش از ۱۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی این محور را موجب توسعه استان در تمام ابعاد صنعتی، گردشگردی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال در منطقه حین ساخت و بهره‌برداری، افزایش ایمنی و فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف سوخت و... از دیگر مزایای بهره‌برداری از این پروژه است.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، وی یادآور شد: محور اردبیل- سرچم دارای ۱۳ دستگاه تونل به طول ۶ کیلومتر، ۲۴ دستگاه پل و ۱۱ دستگاه زیرگذر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.