بازدید سایت : ۵۳۱۲۲

آغاز عملیات قطار سریع‌ السیر تهران به مشهد

وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار قطار سریع السیر تهران مشهد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همه شرکت های خصوصی، عمومی و دولتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تولید و تامین و واردات ناوگان ریلی مجوز دارند.

آغاز عملیات قطار سریع‌ السیر تهران به مشهد
تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار قطار سریع السیر تهران مشهد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همه شرکت های خصوصی، عمومی و دولتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تولید و تامین و واردات ناوگان ریلی مجوز دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم ورود ۵۰۰ دستگاه ناوگان به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: امروز با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و فرسودگی های بازمانده از سال های گذشته، رکورد زنی ناوگان ریلی در جابجایی مسافر هم نشان دهنده عملکرد مثبت این حوزه و هم نشان دهنده تقاضای بالای مسافران در حمل ونقل ریلی است.

وی ضمن اشاره به ترافیک بالای سفرها در ایام نوروز اظهار کرد: باید سال آینده شاهد تامین میزان قابل توجهی از ناوگان مسافری و باری چه توسط تولید داخل چه واردات باشیم.

سال ۱۴۰۲ سال رکوردهای ریلی در حوزه جابجایی مسافر و بار

بذرپاش با بیان اینکه سال بعد را باید سال رکوردهای ریلی در حوزه مسافری و باری رقم بزنیم، افزود: قدمت صنعت حمل ونقل ریلی هم این ظرفیت را دارد چرا که شبکه ریلی نیز با همکاری شرکت های داخلی و شرکت های خارجی در حال توسعه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شرکت های خصوصی و عمومی از طرف وزارت راه شهرسازی برای واردات ناوگان و لکوموتیو مجوز دارند اظهار امیدواری کرد که همه بخش های خصوصی و دولتی کشور برای تولید، تامین و بازسازی واگن و لکوموتیو در این ناوگان در سال ۱۴۰۲ ، جهش معناداری  داشته باشند.

بذرپاش در ادامه از راه اندازی و آغاز عملیات قطار سریع السیر تهران مشهد از مبدا و مقصد تهران و مشهد پس از مدت ها خبر داد.

وی با اشاره به ورود نسل های مختلف تکنولوژی در دنیا بر بروزرسانی تکنولوژی های حمل ونقل ریلی همسو با جهان تاکید کرد.

بذرپاش در پایان از زحمات همه دست اندرکاران و مدیران حوزه راه آهن قدردانی کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    این کلنگ زنی و روبان بری ساخت پروژه ، به کلکسیون موزه ساخت راه آهن برقی تهران مشهد اضافه کنید .


    از زمان احمدی نژاد تا الان بالای ۱۲ سال از طرح این پروژه گذشته ، جز کلنگ زنی پیشرفت خاصی نکرده!! بگذریم طرح های عجیب غریب مغناطیسی ، سریع السیر ۳۵۰ ، ۴ خطه کردن و.... همه اش مطرح شده و بعد زمانی به فراموشی پیوستند

  • ناشناس

    به نظر من اقای بذر پاش اگر میخواهند مسبب خیر باشند ،

    نمی خواهد راه اهن سریع السیر تهران مشهد مانند وزرای سابق کلنگ بزند ، همان سنگ اول ، یعنی راه اهن برقی تهران گرمسار فاز اول در زمان وزارت خودش به اتمام برساند ، ۵۰ درصد پروژه به ثمر رسیده است .

    مهم ان سنگ اول هست هیچکس تاکنون اهتمامی در گذاشتن ان نداشته است .


    بقول قدیمی ها سنگ بزرگ نشانه نزدن هست ، کلیت مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری تهران مشهد هم همان سنگ بزرگ ، راه آهن گرمسار که نقطه اتصال شرق به غرب و شمال جنوب اینچه برون هست . این فاز اول به اتمام برسد ، راه برای سایر مسیرها هم باز خواهد شد .


    انتظارات ما با توجه به واقعیت بودجه و توانایی های مدیران و تحریم ها به همین میزان هست .

    کاش همین مقدار کوچک هم ثمر می رسید.

  • ناشناس

    به عمل کار برآید
    به سخنرانی نیست