بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ تامین زنجیره لجستیک محمولات نفتی در بندرعباس و منطقه آزاد سرخس کلید خورد

براساس تفاهم نامه همکاری شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با دو شرکت تولیدی و صادراتی محموله های نفتی احداث پایانه تخصصی حمل ریلی مواد نفتی بندر عباس و منطقه آزاد سرخس کلید خورد.

تامین زنجیره لجستیک محمولات نفتی در بندرعباس و منطقه آزاد سرخس کلید خورد
تین نیوز

 مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری  شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با شرکت نفت بهران و  شرکت بازرگانی ایرانیان اوراسیا در سومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛  انعقاد تفاهم نامه همکاری با حضور نواب حسینی منش مدیرعامل شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و مجتبی عباسی؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی ایرانیان اوراسیا و حمیدرضا خلیلی؛ مدیرعامل شرکت نفت بهران در سومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته انجام شد.

تقاهم نامه توسعه حمل ونقل ریلی پارسیان با ایرانول و بهران

امین ابوئی؛ مدیرعامل بازرگانی  شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در رابطه با این قرارداد توضیح داد: شرکت بهران بزرگترین تولیدکننده روانکار کشور است و سالانه حجم عظیمی در حدود ۴۰۰ هزار تن از روغن اکسترکت و اکسپویل صادراتی کشور را تولید می کند.

این شرکت لجستیک بار خود را از درب کارخانه به دو منطقه صادراتی بندر عباس و بندر امام انجام می دادند. محموله های نفتی این شرکت  به دلیل محدودیت های پهلوگیری کشتی در بندر امام به بندرعباس شیفت داده شد. متاسفانه بندر عباس نیز با کمبود پایانه های بارگیری و تخلیه بار و نیز نبود مخازن حمل مواد نفتی روبه رو است. بر این اساس شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با ارائه طرح جامع لجستیک از درب پالایشگاه تا کشتی اعلام کرد که تمام مراحل حمل  و تخلیه بار اعم از حمل ریلی و جاده ای توسط شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان انجام می شود. 

مدیر اجرایی این پروژه  کاهش تصادفات جاده ای و صرفه جویی ۳۰درصدی سوخت را از جمله مزایای تامین این زنجیره لجستیکی بر شمرد و توضیح داد: در پی  موافقت شرکت بهران و سرمایه گذاری مشترک برای ایجاد پایانه تخصصی حمل مواد نفتی در بندر عباس ادامه داد: برای کاهش هزینه لجستیک قرار شد با همکاری دو شرکت در این پایانه های تخصصی صادراتی مخازن ثابتی جهت حمل مواد نفتی و ناوگان ریلی اختصاصی ایجاد شود.

تقاهم نامه توسعه حمل ونقل ریلی پارسیان با ایرانول و بهران

ابوئی با اعلام اینکه با سرمایه گذاری مشترک در حدود ۲۰۰ واگن اختصاصی برای شرکت بهران پیش بینی شده است، اذعان داشت: تامین زنجیره حمل و نقل ترکیبی در حمل مشتقات نفتی همواره یکی از مشکلات شرکت های تولید کننده محصولات نفتی بوده است؛ بر اساس این قرارداد زنجیره لجستیک بار و حمل و نقل ترکیبی این محصولات توسط شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان تامین می شود.

وی در پایان توضیح داد: یکی از مشکلات در حمل و نقل ریلی کشور بحث ترانزیت ریلی است نرخ بالای تعرفه های ترانزیت ریلی هیچ بار ترانزیتی سمت ایران نمی آید؛ چرا که برای صاحب بار به صرفه نیست  و با توجه به شاهراه ترانزیتی ایران درآمدی از این جهت نصیب ایران نمی شود و به جیب کشورهای همسایه از جمله افغانستان می شود . 

براساس قرارداد فی مابین شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با شرکت بازرگانی ایرانیان اوراسیا توافق شد بارهای اختصاصی ترانزیتی از منطقه آزاد سرخس به بندرعباس منتقل شود. بنابراین پایانه تخصصی حمل ریلی  مواد نفتی در منطقه سرخس نیز کلید خورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.