◄ عمده مشکلات مالکان لوکوموتیو مربوط به نقدینگی است
انباشت طولانی مدت مطالبات شرکت های خصوصی مالک لوکوموتیو نزد شرکت راه آهن یکی از دلایل ایجاد بحران در نیروی کشش ریلی کشور به شمار می رود که به ایجاد بحران مالی برای شرکت های مالک لوکوموتیو و توجیه ناپذیری تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای در بخش خصوصی منجر می شود.
انباشت طولانی مدت مطالبات شرکت های خصوصی مالک لوکوموتیو نزد شرکت راه آهن یکی از دلایل ایجاد بحران در نیروی کشش ریلی کشور به شمار می رود که به ایجاد بحران مالی برای شرکت های مالک لوکوموتیو و توجیه ناپذیری تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای در بخش خصوصی منجر می شود.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، بحران نیروی کشش ریلی در نتیجه عملکرد ضعیف متولیان دولتی در چند سال اخیر گریبانگیر صنعت حمل ونقل ریلی کشور شده که دلایل متعددی بر آن ذکر شده است.
انباشت طولانی مدت مطالبات شرکت های خصوصی مالک لوکوموتیو نزد شرکت راه آهن یکی از دلایل ایجاد بحران در نیروی کشش ریلی کشور به شمار می رود که به ایجاد بحران مالی برای شرکت های مالک لوکوموتیو و توجیه ناپذیری تعمیر و نگهداری لوکوموتیوهای در بخش خصوصی منجر می شود.
قاسم عبداللهی؛ مدیرعامل شرکت البرز نیرو در این باره به تین نیوز گفت: عمده مشکلات مالکان لوکوموتیو مربوط به نقدینگی است با توجه به تحریم ها و افزایش نرخ های ارز، متاسفانه ما در تامین نقدینگی خرید قطعات با مشکل رو به رو هستیم.
مالکان لوکوموتیو در صورت پرداخت های به موقع راه آهن قادر به پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری خواهند بود، اگر مطالبات به موقع پرداخت شود شرکت های مالک لوکوموتیو در بخش خصوصی می توانند با سرمایه گذاری مناسب تعداد لکوموتیوهای خود را افزایش دهند.
به گفته عبداللهی متاسفانه مشکلات ساختاری و مزمن این شرکت موجب شده است که راه آهن به جای تصفیه مطالبات شرکت های لکوموتیو از محل پولی که از صاحبان بار دریافت می کند، این پول را صرف هزینه های جاری خود کند. در واقع می توان گفت شرکت راه آهن بخشی از هزینه های جاری خود را از جیب مالکان لکوموتیو پرداخت می کند و مشخص نیست این رویه غلط تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.