◄ ۸۰ درصد شناورهای بازرسی شده ایرانی نقض فنی و ایمنی دارند؟
هم بیمه مرکزی و هم سازمان بنادر و دریانوردی دو نهاد دولتی هستند که نه تنها سیاست گذاری و نظارت بر اجرای صحیح اسناد الزام آور ملی و بین المللی مربوطه را بر عهده دارند بلکه وظیفه ممیزی و احراز صلاحیت بیمه گران و بیمه گذاران یا همان مالکان کشتی را نیز عهده دار هستند.
![۸۰ درصد شناورهای بازرسی شده ایرانی نقض فنی و ایمنی دارند؟](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/V7KInkcsBb33/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLPEoK41D1ONJ/%D8%BA%D8%B1%D9%82+%D8%B4%D8%AF%D9%86+%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D9%86%D8%A7+110+%D8%AF%D8%B1+%DA%A9%DB%8C%D8%B4.jpg)
بررسی آمار عملکرد نظارت بر ایمنی شناورهای ورودی و خروجی به/از بنادر بازرگانی کشور طی سه سال گذشته گویای آن است که در زمان بازرسی توسط افسران صاحب پرچم به طور میانگین ۸۰ درصد شناورهای ایرانی دارای نقض فنی و ایمنی بوده اند.
به گزارش تین نیوز، بررسی ضریب خسارت در بیمه های کشتی و نیز عملکرد کنترل و بازرسی از شناورهای ایرانی در دو حوزه ایمنی و فنی که به ترتیب توسط بیمه مرکزی و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان اداره دریایی ایران یا صاحب پرچم به طور سالیانه منتشر می شود بیانگر دو موضوع مهم است.
به گزارش تین نیوز، این دو موضوع عبارتند از: اول این که بیمه گذاران یا همان مالکان ایرانی کشتی ها در دو حوزه ایمنی و سلامت فنی شناورهای تحت تملک شان چه وضعیتی دارند؟
دوم این که اداره دریایی ایران یا همان صاحب پرچم و نیز بیمه گران و در راس آنها بیمه مرکزی در بخش های سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اجرای صحیح قوانین، دستورالعمل ها و آئین نامه ها به چه میزان موفق عمل کرده اند؟
به این موضوع باید توجه داشت که هم بیمه مرکزی و هم سازمان بنادر و دریانوردی دو نهاد دولتی هستند که نه تنها سیاست گذاری و نظارت بر اجرای صحیح اسناد الزام آور ملی و بین المللی مربوطه را بر عهده دارند بلکه وظیفه ممیزی و احراز صلاحیت بیمه گران و بیمه گذاران یا همان مالکان کشتی را نیز عهده دار هستند.
بررسی آمار عملکرد نظارت بر ایمنی شناورهای ورودی و خروجی به/از بنادر بازرگانی کشور طی سه سال گذشته گویای آن است که در زمان بازرسی توسط افسران صاحب پرچم به طور میانگین ۸۰ درصد شناورهای ایرانی دارای نقض فنی و ایمنی بوده اند.
در این بین بطور میانگین ۳۰ درصد شناورهای بازرسی شده به دلیل نقص فنی و ایمنی توقیف شدند.
اما پرسشی که اینجا مطرح می شود اینست که دلایل این وضعیت چه است و عواقب آن برای مالکان و اجاره کنندگان شناورها، اداره دریایی ایران، صاحبان کالا، وام دهندگان، مسافران و گردشگران و بیمه گران چه می باشد؟
![Snap 2022-02-13 at 12.09.33](https://static2.tinn.ir/servev2/fgWb3IYghKWI/hhF3zQUm1m4,/Snap+2022-02-13+at+12.09.33.png)
![Snap 2022-02-13 at 12.09.48](https://static1.tinn.ir/servev2/ysGvUN16KvkR/hhF3zQUm1m4,/Snap+2022-02-13+at+12.09.48.png)
![Snap 2022-02-13 at 12.10.04](https://static1.tinn.ir/servev2/YLWpm5s3bCoq/hhF3zQUm1m4,/Snap+2022-02-13+at+12.10.04.png)
![Snap 2022-02-13 at 12.10.33](https://static1.tinn.ir/servev2/zKHbyhZ3utMf/hhF3zQUm1m4,/Snap+2022-02-13+at+12.10.33.png)