بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

جذب ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تجمعی بخش غیر دولتی در دستور کار سازمان بنادر برای سال ۱۴۰۳

واگذاری امور لایروبی بنادر شمالی به بخش خصوصی به حجم ۶ میلیون متر مکعب و جذب سرمایه گذاری تجمعی بخش غیر دولتی جهت توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های عملیاتی بنادر.

جذب ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تجمعی بخش غیر دولتی در دستور کار سازمان بنادر برای سال ۱۴۰۳
تین نیوز

واگذاری امور لایروبی بنادر شمالی به بخش خصوصی به حجم ۶ میلیون متر مکعب و جذب سرمایه گذاری تجمعی بخش غیر دولتی جهت توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های عملیاتی بنادر به میزان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از مهم ترین برنامه های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جهش تولید طی سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مرجع قانونی و متولی اعمال حاکمیت در حمل و نقل دریایی کشور سازمان بنادر و دریانوردی است و ایجاد، توسعه و تجهیز بنادر بازرگانی کشور و مدیریت و بهره برداری از آن ها، سیاست گذاری و نظارت کامل در امور کشتیرانی ساحلی و بازرگانی و تأمین ایمنی عبور و مرور شناورها، اجرای قانون دریایی و انجام وظایف مقرر در قانون، بخشی از وظایف قانونی و رسالت وجودی سازمان است.

سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به مأموریت های تعریف شده در اقتصاد ایران در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در حوزه دریایی و بندری، برنامه های عملیاتی مختلفی را تعریف کرده است تا بازوی اقتصاد ایران در راستای جهش تولید، توسعه فعالیت های صنعتی و ارزش افزوده ای باشد.

برنامه های عملیاتی در راستای جهش تولید طی سال ۱۴۰۳

از مهم ترین برنامه های عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جهش تولید طی سال ۱۴۰۳، واگذاری امور لایروبی بنادر شمالی واقع در حوزه دریای خزر به بخش خصوصی به حجم ۶ میلیون متر مکعب و جذب سرمایه گذاری تجمعی بخش غیر دولتی جهت توسعه زیرساخت ها و ظرفیت های عملیاتی بنادر به میزان ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است.

همچنین ساخت ۳۱ فروند انواع شناورهای خدماتی شامل یدک کش های ۱۲۰۰ و ۱۸۰۰ اسب بخار، آتش خوار چندمنظوره تندرو، راهنمابر خاص، طنابگیر، بارج سوخت رسان و اسپلیت بارج حمل از طریق بخش خصوصی و منابع داخلی کشور از دیگر برنامه های عملیاتی تعریف شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جهش تولید در حوزه دریایی و بندری است.

محورهای استخراجی از مصوبه هیات وزیران در راستای جهش تولید در حوزه دریایی و بندری

علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی بنا بر محورهای استخراجی از مصوبه هیات وزیران در راستای جهش تولید در حوزه دریایی و بندری برنامه های عملیاتی دیگری را تعریف کرده که شامل افزایش سهم ریلی بنادر کشور از ۸.۷ به ۱۱.۵ درصد و ارائه برنامه ارتقای سریع نفوذ سکو (پلتفرم های) برخط مدیریت بار با قابلیت صدور بارنامه ظرف مدت یک ماه است.

رقابتی کردن بنادر و افزایش حمل بار از طریق شبکه ریلی با استفاده از ابزارهایی چون نظام تعرفه گذاری خدمات بندری و رفع گلوگاه های ظرفیتی شبکه ریلی در حوزه بنادر و همچنین همکاری با وزارت نفت جهت تهیه آیین نامه اجرایی بانکرینگ و قانون سوخت شناورها بر اساس الزامات سازمان بین المللی دریانوردی از دیگر محورهای استخراجی از مصوبه هیات وزیران در راستای جهش تولید در حوزه دریایی و بندری است.

طرح های دانش بنیان و فناورانه سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی در بخش طرح های دانش بنیان و فناورانه سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است که شامل آب توازن کشتی ها، بویه پلی اتیلن، تولید بار اول و سامانه مدیریت ترافیک است.

آب توازن کشتی ها

در بخش آب توازن کشتی ها سازمان بنادر و دریانوردی تاییدیه سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به اولین سیستم تصفیه آب توازن کشتی ها توسط تولیدکننده داخلی دریافت کرده است.

بویه پلی اتیلن

در بخش بویه پلی اتیلن تحویل ۵۵ فروند بویه پلی اتیلن به همراه متعلقات پس از طراحی و ساخت توسط شرکت های دانش بنیان داخلی به بندر بوشهر مدنظر قرار گرفته است.

تولید بار اول

در بخش تولید بار اول، ساخت قطعات و تجهیزات دریایی، بندری و مخابراتی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان (تولید بار اول) در دستور کار قرار گرفته است.

سامانه مدیریت ترافیک

در بخش سامانه مدیریت ترافیک نیز استقرار سامانه مدیریت هوشمند ترافیک درون بندری با هدف افزایش بهره وری، ماندگاری کامیون و واگن و توزیع عادلانه بار بین رانندگان صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.