محموله بسیار خطرناک منفجر شده بندر شهید رجایی با عنوان کالای معمولی وارد و دپو شده بود
ارزیابی اولیه و کارشناسی در خصوص حادثه روز گذشته بندر شهید رجایی نشان می دهد که این سانحه تلخ در پی تکرار فاجعه آمیز اظهار خلاف واقع در خصوص کالاهای خطرناک و تحویل این کالاها بدون اسناد و برچسب های کالاهای خطرناک رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به عنوان شرکتی که انفجار مهیب روز گذشته بندر شهید رجایی در محوطه اختصاصی این شرکت رخ داده بود ، گفت: این سانحه در پی اظهار خلاف محموله های وارداتی رخ داده و محموله های « بسیار خطرناک » منفجر شده بندر شهیدرجایی تحت عنوان «کالای معمولی» وارد و دپو شده بود.
خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:
پایانی بر گسترش شایعات/ بیان دلیل اولیه حادثه انفجار در بندر شهید رجایی
فرزانه صادق استیضاح می شود؟ /انفجار در بندر شهید رجایی و خیز نمایندگان برای بررسی عملکرد وزیر راه
انفجار بندر رجایی به رانندگان کامیون چه درس هایی داد؟/ راهکارهایی برای نجات جان رانندگان
خبر مهم امروز
حریم هوایی پاکستان بسته شد/ افزایش پروازهای عبوری هند از آسمان ایران و هدایت امن پروازها توسط کنترلرها
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سعید جعفری با تشریح وقایع منجر به حادثه تلخ روز گذشته بندر شهید رجایی و انفجار مهیب رخ داده در محوطه اختصاصی شرکت بندری سینا در محدوده بندر شهید رجایی اظهار کرد: بر اساس آیین نامه بین المللى حمل و نقل کالاهای ،خطرناک متولیان و عوامل حمل دریایی و خشکی مکلفند محموله های خطرناک را با ذکر گروه اصلی و فرعی آن و با ارائه فرم مشخصات ایمنی و قبل از ورود کالا به گمرکات اظهار کنند تا محموله های ورودی به بنادر مطابق با الزامات آیین نامه بسته بندی و برچسب زنی شوند.
مدیر عامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اضافه کرد بر همین اساس، بنادر محموله های خطرناک را به محوطه مخصوص نگهداری کالاهای خطرناک که در زون بندی ،بندر در محدوده های خاص بندری طراحی و احداث شده اند منتقل می کنند.
جعفری با تاکید بر اینکه در این شرایط تمامی الزامات ،تخلیه بارگیری و حمل و نگهداری از پای کشتی تا انبار و بارگیری با وسایل حمل زمینی و بالعکس منطبق با آیین نامه کالاهای خطرناک انجام می شود، گفت: بنابراین مسولیت بندر و کارگزاران به عنوان سازمانهای تحویل گیرنده ،کالا در واقع مطابق با اظهار قانونی متولیان حمل به گمرکات و بنادر بسته بندی و برچسب زنی برچسبهای کالاهای خطرناک است.
وی ادامه داد: متاسفانه ارزیابی اولیه و کارشناسی در خصوص حادثه روز گذشته بندر شهید رجایی نشان می دهد که این سانحه تلخ در پی تکرار فاجعه آمیز اظهار خلاف واقع در خصوص کالاهای خطرناک و تحویل این کالاها بدون اسناد و برچسبهای کالاهای خطرناک رخ داده است.
جعفری افزود: قدرت و موج انفجار و شعاع تخریب و سایر مشخصه های انفجار روز ، گذشته بیانگر محموله های به شدت خطرناکی بوده که براساس کنوانسیون FAL و قوانین و مقررات بندری بایستی توسط شرکت حمل کننده به صورت کتبی و رسمی به عنوان کالای خطرناک به بندر اظهار شود. این در حالی است که این محموله به عنوان محموله معمولی و غیر خطرناک اظهار و بسته بندی و تحویل بندر شده بود. وی در پایان گفت: متاسفانه این اظهار خلاف با در معرض خطر قرار دادن تمامی محدوده از کشتی تا انبار در بندر، موجبات بروز این سانحه شد و بر همین اساس شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، پیگیری های قانونی را به عمل خواهد آورد.
بنام خدا
وقتی میگوییم ریشه تمام این وقایع در دست متولیان امور می باشد یعنی همین یکی نیست به این مدیرکل محترم جناب آقای سعیدی بگوید پس وظیفه اصلی شما رصد و ارزیابی اظهارات خلاف کجاست فکر میکنیم قصور این جناب اگر زیادتر از اظهار کننده خلاف نباشد کمتر نیست
باید این بار حقیقت رو بگید و مسببان فاجعه را به مردم معرفی کنید و محاکمه کنید
چراهرساله باید درکشور شاهد همچین اتفاقات ناگواری باشیم چراعاملانشا پیدانمیکنید وبه سخت ترین نحو ممکن به حسابشون برسید کجای دنیا هرساله این اتفاقات میافته که باید توکشورمابیافته لعنت به باعث وبانیشز
آره که فرداش راه بفتید و هشتگ نه به اعدام منتشر کنید؟!
کی برای گردن کلفتها هشتگ زده؟ اصلا کی محاکمه شدند.
زنجانی هم ازاد شد که پول بریزه تو جیب ترکیه.
جان مردم ایران برای کسی ارزش نداره
دقیقا تکرار مکررات . اشخاصی که فقط به جنبه کاری خود وپوز دادن های کار خفن کردن .
ولی اینکه جان چند انسان و چقدر بیت المال به خطر می افتد براشون مهم نیست .
سهل انگاری از نیروهای خودمان است مقصر را در بیرون مرزها نگردید که پیدا نمیشود
همان نیروهای خودمانی از خارج از کشور هدایت و حمایت شده اند که این انفجار مهیب بوجود آمده باید نیروهای اطلاعاتی هر چه سریعتر عاملان اصلی را پیدا کنند
بقول مموتی صاحبش برادران قاچاقچی هستن زور گنده تر ازمن وتو هم بهشون نمیرسه چون زیرو بم مملکت رو صاحب شدن
بله این حقیقته، اقای {....} میخواد سیب زمینی وارد کنه ولی بی نام ونشان،، بله موادی که بلای 20تا30درجه ب دلیل گرما انفجار
اقلام و کانتینر باید بدون نظارت و بازدید درست بندر تخلیه نگردد ، متاسفانه در قسمت تحویل و ترخیص در بنادر و گمرک ها همیشه با پرداخت وجه ، باج ، زیر میزی ، ،،،قانون و بازرسی ها نام دیده گرفته میشود
چرا مثبت میزنیم، منفی خودش میزند،. بابا نکنید، دیگه اگر نظر خواهی گذاشتی، اینکارت دیگه چیه،
آن چیزی که آتش گرفته مواد منفجره نبوده بلکه یکسری لباسهای تاناکورا بوده که با ارز دولتی وارد کشور شده بود
سلام
من ازقشم چند جفت دمپایی خریدم ۴جا همه را ریختن بیرون بازدید کردن، چرا شما محموله را نگاه نکردی که اگر خطرناک است پیاده نکنی، پس خودت هم مقصری
قانون میگه ارزیاب باید درب کانتینرها رو باز کنه نمونه رو ارسال کنه آزمایشگاه در صورت مغایرت اظهارنامه با کالا سریعا در epl گزارش دیسپانس رد کنه. همه تخلف کردن و بدتر از همه اگر سه ماه از ورود و اظهار کالا گذشته باشه کالا متروکه بشه
وووای خدا لعنتتون کنه چقدر گریه کردم براشون کارگرای بدبخت ووووای چه مردم بدی خیلی بد کردین خیلی وای که تاوانش رو میدین
آقای جعفری اگه برچسب میزدن منفجر نمیشد. الان که منفجر شده دیگه حرف اضافه نزن
یه کم خجالت بکشند بیسواد و بی مسئولیت هستند انشاءالله زن و بچه خودشان یهو منفجر بشند .
چقدر جوون فوت شدن بعد میگن جوانی جمعیت بچه بیاریم که اینجوری پر پر بشن??
دو صد لعنت به عاملین بدبختی مردم... سیر که نمیشید،خودتون خسته نشدین دست بردارید از این مردم و آب و خاک...
آیا محموله خطرناک راهرکسی می تواند به اسم معمولی وارد کند آیا اسم این محموله خطرناک و وارد کننده آن مشخص نشده و آیا این سخنان مصداق بارز تشویش اذهان عمومی نیست
هر کی هر کار دلش میخواد میکنه و هیییچ کس نیست چیزی بگه و این سهل انگاری ها را توبیخ کنه و به داد مردم برسه
جان انسان در کشور ما پشیزی ارزش ندارد هر سال شاهد چنین رویدادهایی هسیم که عامل اصلی خطای انسانی بالخص بواسطه ی رانت ها وعوامل پشت پرده هس که انقدر قدرت دارند که حتی نمیشه اسمشون بیاریم .یجورایی همه ما باید منتظر چنین مرگی باشی گویا قرار نیس ایرانیا با مرگ طبیعی از دنیا برن .هرچی هم میکشیم از نیروهای داخلی است نه بقول بزرگا دشمنان خارجی
سهل انگاری وبی مدیریتی نتیجه اش همینه باید با مقصران حادثه به شدت برخورد بشه حتی اعدام چون هزاران انسان بی گناه کشته وزخمی شدن
دقیقاً مقصر اصلی همون هایی هستن که میگین باید مقصراصلی رو پیداکنن،همینها کشور رو به گند کشیدن
بنظرم گمرگ بندر شهید رجایی نباید فقط اکتفا به اظهارات صاحب محموله می کرد حتی اگر این محموله مربوط به نهاد های امنیتی ونظامی باشد تا بتواند درمحل مناسب وبا تمهیدات لازم وایمن نگهداری کند
آقای جعفری اگر چنین چیزی درست باشد، ارزیابهای شرکت شما کجا بودند که جنس سفارش ثبت شده با نوع یا اصل کالای داخل کانتینر راست و دروغ شود دوم اینونه مواد باید درون کانتینرهای دارای تهویه باشد. قرار دادن مثتد قابل انفجار و آتش زا جدا باشند و.... خواهشا از کم کاری خود هم بگویین
خب اسامی این افراد اعلام کنید الان دیگه طبق قانون این افراد قاتل چندین نفر از هموطنان و مجروح کردن بیش از ۵۰۰ نفر و خسارتی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار شدن پسحق ما هست بدونیم این دفعه کدوم اقازاده چنین فاجعه ای ببار اورده
فقط اظهار؟شرکت سینا موظف به بازرسی کالایی که تحویل می گیرد نیست؟
تو از تحویل دهنده شکایت کن اگر دادستان همدست تو وتحویل دهنده نباشد ازتون باید شکایت کند هردو مقصر هستید هیچ کس هم
کاری بانوان نداره. مثل قطار مشهد ومتروپل و.....
هیچ نظری ندارم غیر ازینکه کشور رو مسئولین احمق به فنا دادن همین
فساد و رشوه در گمرک بیداد میکند.
امه چیز به فساد وحشتناک و گمرک بر میگردد
آقای جعفری، محموله و کالا متعلق به کی بوده؟!!! اوس ابوالقاسم بقال محله ما هم گاهی محموله خطرناک تو جیب هاش نگه میداره و اظهار نمیکنه!!!
وقتی این همه جاسوس وخودباخته در کشور و بدنه نظام داریم ک ریس حماس (تو بالشتش بمب میزارن )و فخری زاده (نیسان سر راهش پارک میکنن و...) رو در تهران ترور میکنن، خیلی بیشتر از اینا باید حفاظت بشه
بایدمعلوم شود باروموادخطرناکی که بابرچسب جعلی دربندر دپوشده متعلق به چه ارگانی وبرای چه مصرفی بوده، اگردستگاه قضایکبارهم شده باعدالت وقاطعیت وبدون توجه به مقام وموقعیت صاحبان باراقدام کند دیگرچنین حادثه ای رخ نخواهدداد.
مقصراصلیبایدپیدابشهمحاکمهبشه
همه اون بازرسان و افرادي که در این سانحه مرتکب اشتباه و کشته شدن انسانهای بیگناه شدند باید به اشد مجازات برسند . سهل انگاری مدیر اسکله بندر عباس محرز و باید پاسخگو باشد.
اولا هر کالایی که وارد می شود باید در حوزه خودش انتقال پیدا کند به عنوان مثال کالاهای عادی در مکانهای خاص خود از کشتی بارگیری ویا تخلیه شود و کالاهای خطرناک در مکان خودش بارگیری و تخلیه شود این فقط مرحله اولیه است مرحله دوم سوله هایی است که با دمای خاص وکالای مربوطه جایگزین شود مواد غذایی با شرایط خودش ومکان خودش مواد شیمیایی با شرایط خودش ومکان خودش کپسول های گاز دار در مکان خودش ودمای خودش این که چیز سختی نیست برای جلوگیری از اتفاق
تخلیه بارگیری شما حتی برای محموله های عادی هم خسارت بار است چون نمی خواهید استاندارد حمل با پالت و لیفتراک را رعایت کنید با چند کارگر مبتدی محموله را از ارتفاع سه متری از روی کانتینر دیگر به داخل کامیون پرت می کنند
کالای معمولی .اسم نداره؟ جنسش معلوم نیست. تا کی دروغ؟ این سطح از انفجار و آسیب به جان مردم قابل چشم پوشی نیست
سوزاندید سوزانده شوید الهی
مقصر اصلی خودش دنبال نقصر میگرده
ملت قربانی جهل خود و قربانی ستم ظالمین شده اند . این اتفاق نشان داد که جان ادم در این خاک پشیزی ارزش ندارد
ابتدا آن پارکینگ خودروهاراباید ازکنارکانتیرهادورکرد طراحیاحمقانه پارکینگ خودروهادرکنارکانتینرها باعث خسارات جانی ومالی شدهوزیرراه که پیگیررفع عیوب هستند دراولویت دورکرده پارکینگ راقطعی نمایند
دل به حال رانندگان بیچاره با این شغل تفریحیشون میسوزه هیچ حامی و پشتیبانی ندارن.هر چی سنگه واسه پای لنگه
حتما شرکت متخلف هم زیر مجموعه {....} بوده وگر نه کسی دیگر نمیتواند چنین کاری را بکند
چند تا سوال :
محموله چی بوده ؟
کی یا چه نهادی وارد کرده ؟
الان کی بی قانونی کرده ؟
مسولیت این حادثه بر عهده کی هست ؟
بیچاره مردم که جونشون هیچ ارزشی نداره .
اونوقت میگن تکذیب میکنیم حاوی کدو وبادمجون بودخخخخ
اولین بار است که مخازن شیمیایی بندر حیفا هدف موشکهای یمنیها قرار گرفته..شما چه فکر میکنید؟.
کاری نداره.
اسم و مشخصات اون شخص یا شرکت وارد کننده رو منتشر کنید. اونوقت خود مردم یه سرچ میکنن و هرچی شرکت وابسته به اون وارد کننده باشه رو تحریم میکنن تا درس عبرتی بشه برای بقیه تا مثل بچه آدم قوانین رو رعایت کنند که اینجوری یک شهر رو به فنا ندن
بخاطر اینکه ابعاد این حادثه به قدری بزرگ بوده که تاثیر خیلی بدی روی احساسات مردم گذاشته
فقط جهت شفاف سازی باید مالک بار در ایران به همراه مشخصات کالا به ملت اظهار کنید و دادگاهی جهت رسیدگی سریعا باید تشکیل و علنی برگزار شود.
قول میدم پای آقازاده ها به میز محاکمه باز خواهد شد.
طمع ورزی کم کاری سهل انگاری بی مسولیتی بی قانونی ودروغ مسولین گمرکات و بنادر حاصلی جز این نخواهد داشت و ما همچنان شاهد حوادث اینچنینی خواهیم بود با کمال تأسف
🤣چقدر باحالیم ما ایرانیها.اگر قرار به معرفی و محاکمه افراد متخلف باشه، بی تعارف تک تک شماهایی که با هیجان از معرفی و محاکمه مسئولین گمرک صحبت میکنید در جایگاه اجتماعی خودتون هر روز تخلف میکنید، رشوه میگیرید، احتکار و گران فروشی و پارتی بازی میکنید، با فعالیت اقتصادی غیر قانونی به اقتصاد کشور لطمه میزنید. تخلف رانندگی الی ماشاء الله انجام و... صدها تخلف کوچک و بزرگ دیگه انجام میدید. ولی همیشه خودتون رو بری از هر گونه گناه و تخلف میدونید. جامعه در سطوح مختلف مملو از متخلفینی هست که با درست کردن کلاه شرعی قانون گریزی میکنند و در برابر تخلفات دیگران از نظام و قانون طلبکارند.
باز هم میروند سرکار
ملت بینوای خسته و زار
هر یکی متهم کند دگری
تا کند خود ز اتهام بری
سال ۸۰ به خاطر اینکه راننده اتوبوس بتواند کالای قاچاق بیاورد ۷ساعت در وان ترکیه معطل کردند تا آدم شونخودش بیاد سره پست
یعنی هرکس هرچی وارد کنه ولو اینکه مواد منفجره وو..بدون بررسی در بندر پیاده و دپو میکنه ؟!! خیلی جالبه والله اینقدر مملکت بی در و پیکره آیا این حرفهای این مسئول قابل باوره؟
دست کدام بیشرف توکاربوده مردم جزقاله شدند
این حادثه دلخراش واین مصیبت عظیم را به ملت شریف ایران و خانواده محترم داغدار تسلیت عرض میدارم ازخداوند کریم غفران الهی برای عزیزان تازه سفر کرده به دیارابدیت وصبرجمیل برای بازمانده گان شان مسئلت دارم
خب معلوم شاگرد هم دست آدم ناقص العقله
مملکت بی صاحبه نه چند مالکه
ریشه همین اینها پارتی بازی وگذاشتن مدیران کل در راس این امور با پارتی بازی نمایندگان یا افراد ذی نفوذ است. وقتی مدیرکل صنعت معدن تجارت که امور صادرات و واردات استان دستشه و۱۲ سال در این پست مانده یا افراد دیگه ای که با پارتی بازی روی کار اومدن و هرا وبرا از مدیریت چیزی جز کت وشلوار بلد نیستن انتظار دارید اوضاع بهتر بشه
باید ببینیم کی ثبت سفارش داده از کدوم کشور وارد شده وکلی اطلاعات دقیق من با این گمرک کار کردم کلی پرسنل داره زحمت میکشن وخیلی دقیق هستند
یکبار بدنیا آمدیم سالی چند بار تواین مملکت میمیریم
اگر با متخلفان برخورد قاطع و بازدارنده صورت بگیرد ، کارها رو به اصلاح میرود ،وگرنه آش همین است و کاسه همین .
البته فعلا این ادعای شرکت انباردار است .
حقوق دریافتی کارکنان سازمان بنادر را تخصصی پرداخت کنید تا انگیزه ایی برا نظارت وجود داشته باشد