◄ توصیه کشاورزیان برای کنترل تردد بار غیرمجاز
در شرایط تنگنای مالی روسای ادارات باید بتوانند بهترین استفاده را از این ادغام داشته باشند. یکی از این کارها که در اختیار روسای ادارات است کنترل تردد بارهای غیرمجاز است
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ادغام ادارات راهداری با سازمان حمل ونقل و پایانه ها که دو سال پیش انجام شد تاکید کرد: در شرایط تنگنای مالی روسای ادارات باید بتوانند بهترین استفاده را از این ادغام داشته باشند. یکی از این کارها که در اختیار روسای ادارات است کنترل تردد بارهای غیرمجاز است.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، داوود کشاورزیان در مراسم گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای سراسر کشور ضمن خوش آمدگویی به راهداران شرکت کننده در این مراسم، طی سخنرانی عنوان کرد: این ابتکار که برای نخستین بار روسای شهرستان ها دورهم جمع شده اند جای تقدیر تشکر دارد روسای ادارات راهداری در خط مقدم سازمان در استان های کشور قرار دارند و از آنجایی که مستقیماً با مردم در ارتباط هستند با انبوهی از درخواست های نمایندگان، استاندار، فرماندار و مقامات بالادستی قرار دارند که این شرایط کار سخت کرده است
وی با بیان اینکه که متأسفانه در سه سال اخیر کمبود منابع بسیار آزاردهنده بوده است، ادامه داد: رسم این است مقامات محلی (فرماندار و استاندار) طلبکارانه با روسای ادارات راهداری برخورد می کنند غافل از اینکه خود در انجام مسئولیت هایشان سستی می کنند. درحالی که نگه داری جاری راه ها و همچنین پاک سازی پل ها و کارهای روزمره و جاری مربوط به نگه داری راه بر عهده روسای ادارات است توقعات دیگری از شما دارند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه منابع نگه داری جاری راه های کشور از منابع استانی باید تامین شود، اظهار داشت: متأسفانه مقامات محلی این موضوع را رعایت نمی کنند و توقع دارند این منابع از سازمان راهداری تأمین شود.
رئیس سابق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: اگر سازمان راهداری در این دو سه سال برای نگه داری جاری کشور هزینه کرده است به این معنی نیست که این بودجه باید از طریق منابع ملی تأمین شود. تأکید می کنم که نگه داری راه های کشور باید از بودجه استانی انجام می شود و بر همین اساس این توقع از شما است که هنگامی که مقامات محلی از شما گزارش عملکرد خواستند به آن ها بگویید مگر بودجه ای به ما داده اید که توقع کار دارید.
کشاورزیان تأکید کرد: روسای ادارات راهداری متعهد به پاک سازی حریم راه ها، آبراه ها و کنترل وضعیت تابلوها و گارد ریل ها هستند و نباید از آن ها توقع انجام قراردادهای آسفالت و یا خرید ماشین آلات راه سازی را داشت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ادغام ادارات راهداری با سازمان حمل ونقل و پایانه ها که دو سال پیش انجام شد اشاره کرد و افزود: در شرایط تنگنای مالی روسای ادارات باید بتوانند بهترین استفاده را از این ادغام داشته باشند. یکی از این کارها که در اختیار روسای ادارات است کنترل تردد بارهای غیرمجاز است.
کشاورزیان با توضیح اینکه بخشی از درآمد سازمان راهداری که به رقم 800 میلیارد تومان می رسد از طریق کنترل بارهای جاده ای است تصریح کرد: 4 درصد از این بودجه به سازمان راهداری تعلق می گیرد و به همین دلیل روسای شهرستان ها باید دقت کنند که بار غیرمجاز در جاده های کشور جابه جا نشود و جلوی تردد بارهای غیرمجاز و بدون بارنامه گرفته شود.
به گفته او رعایت این نکته می تواند کمک زیادی به نگه داری راه های کشور و همچنین افزایش درآمد سازمان راهداری داشته باشد
با احترام؛
جناب آقای کشاوزیان ؛
شما بارهای بدونه بارنامه بار غیر مجاز میدانید و ما به بارهای خارج از سالنهای اعلام بار را غیر مجاز میدانیم.
که نهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.
ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که کامیونهای ملکی شرکتها بدونه در نظر گرفتن حقوق مردم در شرایط نامطلوب فعلی اقتصاد مبادرت به حمل آنها میکنند.
ونهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.
ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که شرکتها با گرفتن کمیسیونهای نجومی به رانندگان میفروشند.
فروختن بار بهترین توصیف برای گرفتن کمیسیون نجومی ایست.
که نهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.
ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که به عنوان بارهای ترانزیتی با cmr قلابی به مقاصد داخلی حمل میشوند.
و نهادهای مربوطه نسبت به آن بی تفاوتند.
ما بارهایی را غیر مجاز میدانیم که ...
و نهادهای مربوطه نسبت به همه این موارد بی تفاوتند.
در ضمن جناب آقای کشاوزیان؛
عموم رانندگان مثل سازمان حمل و نقل در تنگنای مالی قرار دارند.