بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ ترمینال مسافری اردبیل از دلال و جارچی خالی می‌شود

با توجه به میزان تقاضا و با هدف ارتقای خدمات به مسافران برای سرویس های مسافری تهران- اردبیل تصمیم جدیدی گرفتیم.

ترمینال مسافری اردبیل از دلال و جارچی خالی می‌شود
تین نیوز |

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در خصوص اعتراض یکی از رانندگان مسیر اردبیل به تهران نسبت به بخشنامه ای که منجر به کاهش سرویس اتوبوس ها به سمت تهران شده است توضیحاتی را ارائه داد.

رضا شیرین زاده در گفت وگو با خبرنگار تین نیوز، گفت: با توجه به میزان تقاضا و با هدف ارتقای خدمات به مسافران برای سرویس های مسافری  تهران- اردبیل تصمیم جدیدی گرفتیم.

وی دراین باره توضیح داد: مدیریت، برنامه ریزی و سیاست گذاری حمل ونقل بر عهدهٔ اداره کل حمل ونقل جاده ای استان است که البته با عضویت معاون حمل ونقل سازمان و انجمن صنفی رانندگان و شرکت ها در مورد تنظیم زمان حرکت سرویس ها تصمیم گیری جدیدی داشته است.

شیرین زاده با بیان اینکه نسبت اتوبوس به مسافر در استان اردبیل بیش تر است، گفت: متوسط اشغال صندلی برای هر اتوبوس 14 نفر است و اتوبوس ها معمولاً بدون تکمیل ظرفیت و خالی به تهران می روند و رفت وآمد اتوبوس های خالی معضلاتی ازجمله توقف خارج از پایانه برای مسافرگیری، دلالی و واسطه گری را رقم زده است.

او گفت: علاوه بر  مشکلات موجود در ترمینال مسافری شهر اردبیل این شرایط در ترمینال آزادی شهر تهران هم وجود دارد؛ هر مسافری که از ترمینال آزادی در تهران سوار اتوبوس اردبیل می شود، از توقف های بی مورد شکایت دارد و علت این است که اتوبوس به سمت اردبیل زیاد است و مسافر کم.

او خبر داد که بر اساس اعلام کمیسیون ماده 11 روزی 20 شکایت از سوی مسافران اردبیل در ترمینال آزادی تهران داشتیم و مسافران از توقف های زیادی که اتوبوس ها برای مسافرگیری خارج از ترمینال دارند و تاخیرهای زیاد شکایت دارند.

به گفتهٔ شیرین زاده یکی از مسافران در شکایت خود آورده است که بعد از سوار شدن، اتوبوس دو ساعت توقف کامل دور میدان آزادی داشته تا با مسافر بیش تری راهی اردبیل شود.

شیرین زاده گفت: انجمن صنفی رانندگان و شرکت های حمل ونقل مسافری هر دو از ما تقاضا کردند که اتوبوس هایی که به صورت دوسره در مسیر اردبیل - تهران می روند کم شوند تا تعداد سرویس ها به تهران کاهش یابد تا هم برای اتوبوس ها مقرون به صرفه باشد و مسافر کافی در اتوبوس باشد و هم مسافر از تأخیر و مشکلات فنی اتوبوس گلایه نکند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه نهایتاً به دلیل نارضایتی مسافران تصمیمات جدیدی اتخاذ و به شرکت های مسافری ابلاغ شد ادامه داد: در پی این تصمیم حدود 50 راننده و مالک با ارسال نامه های مختلف حذف سرویس های دوسره را تصمیمی درست و بجا دانسته و می گویند بعد از این بخشنامه مدیریت ترمینال بهتر شده است و و در این وضعیت نابسامان اقتصادی با ظرفیت کامل سفر می کنیم.

وی هدف از این بخشنامه را بهبود شرایط ترمینال مسافری اردبیل، اقتصادی کردن حمل ونقل، ایجاد نظم و آرامش در ترمینال و رضایتمندی رانندگان حرفه ای دانست و گفت:کاهش تأخیر و حرکت به موقع اتوبوس ها  رفع دلالی و جارچی گری در ترمینال نیز از دیگر اهداف مدنظر بود.

او از رضایت مندی رانندگان حرفه ای خبر داد و گفت:نامه ای از سوی رانندگان حرفه ای  برای تقدیر و تشکر از این تصمیم برای بنده ارسال شده است.

1

 

2

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهزاد پاسخ

    چندین و چند سالست ک این خزعبلات و دیکته میکنین ولی ادم وقتی وارد محوطه ترمینال چ تهران و چ اردبیل میشه .اینگار وارد جنگل میشه.ک از هر نقطه ای نعره میکشن البته اگه منجر ب ضرب و شتم بین دلالان و مسافر بدبخت نشه

  • رضا شيرين زاده پاسخ

    از انعكاس بجا، شفاف و حرفه اى موضوع حذف سرويس هاى زائد سر و ته مسير اردبيل به تهران بسيار سپاسگذارم