بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

نهاده‌ها پیش از تخلیه از کامیون آزمایش شوند

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: به شرکت پشتیبانی امور دام پیشنهاد دادیم زمانی که نهاده به مقصد رسید قبل از تحویل، این کالا را به آزمایشگاه بدهند و اگر اختلاط عمدی رخ داده باشد فعالیت ناوگان و راننده را تا تعیین تکلیف رسمی، تعلیق می‌کنیم.

نهاده‌ها پیش از تخلیه از کامیون آزمایش شوند
تین نیوز |

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: به شرکت پشتیبانی امور دام پیشنهاد دادیم زمانی که نهاده به مقصد رسید قبل از تحویل، این کالا را به آزمایشگاه بدهند و اگر اختلاط عمدی رخ داده باشد فعالیت ناوگان و راننده را تا تعیین تکلیف رسمی، تعلیق می‌کنیم.

به گزارش تین نیوز، غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین پیگیری‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در موضوع ادعای مطرح شده مبنی بر اختلاط نهاده‌های دامی از سوی رانندگان کامیون در مسیر حمل، اظهار داشت: روز 24 ‌آبان ماه مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نامه‌ای زد مبنی بر اینکه مواد دیگری با کنجاله سویا مختلط می‌شود و موجب صدمه به کالا شده است.

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تأکید کرد: قطعا اگر راننده‌ای تخلفی انجام دهد ‌ما به عنوان متولی حمل و نقل جاده‌ای  برخورد جدی خواهیم داشت اما معتقدیم این قضیه به درستی تشریح نشده است.

وی توضیح داد: بروز این مشکل برای نهاده‌های دامی به سه دلیل امکانپذیر است اول آنکه «شرایط نگهداری کالا در انبارها اگر خوب نباشد و یا نگهداری کالا در انبار مشمول زمان شود این نهاده فاسد می‌شود».

دغاغله افزود: «دوم آنکه برخی مواقع به هنگام بارگیری نهاده‌های دامی، چون لودر از کف انبار، نهاده ها را برمی‌دارد ممکن است ضایعات و خاک با این نهاده‌های دامی قاطی شود» و راننده تقصیری ندارد.

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: «مورد سومی هم وجود دارد و آن اینکه فردی عامدانه کالای دیگری را داخل ذرت و کنجاله و نهاده‌های دامی کند» و ممکن است تعداد محدودی راننده این کار را کرده باشند.

پیشنهاد به شرکت پشتیبانی دام بابت آزمایش نهاده ها پیش از تخلیه از کامیون

وی اضافه کرد: شرکت حمل و نقل و راننده طبق قانون تجارت، امین مال مردم است و همه رانندگان و اتحادیه و اصناف مرتبط با این موضوع قطعا خواهان برخورد جدی با تنی چند از رانندگان متخلف که تعدادشان هم محدود است، هستند.

دغاغله افزود: ما به شرکت پشتیبانی امور دام پیشنهاد دادیم زمانی که کالا به مقصد رسید قبل از تحویل به مقصد، این کالا را به آزمایشگاه بدهند و اگر اختلاط عمدی رخ داده باشد ما تا تعیین تکلیف موضوع، به استناد ماده 14 دستورالعمل صدور تمدید و تعویض کارت هوشمند ناوگان بار و مسافر، فعالیت ناوگان و راننده را تا تعیین تکلیف رسمی تعلیق می‌کنیم.

بارگیری روزانه 1600 دستگاه کامیون کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه ‌عمده کالای فله در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد و 7 بندر دیگر هم کالای فله دارند، اظهار کرد: روزانه 1600 دستگاه کامیون کالای اساسی فقط در بندر امام خمینی (ره) بارگیری می‌شود. حال در یک هفته، 4 دستگاه کامیون کشف شده است که اختلاط نهاده‌های دامی داشته‌اند که البته مشخص نیست این اختلاط در کدام یک از این سه حالتی که ذکر شد رخ داده است یعنی آیا کالا در انبار خراب شده است؟ یا زمان بارگیری با خاک مختلط شده است؟ و یا عامدانه با خاک قاطی شده است؟

وی افزود: وقتی که روزانه 1600 دستگاه کامیون در بندر امام بارگیری می‌کنند کشف 4 مورد خطا در یک هفته رقم بزرگی محسوب نمی شود کما اینکه ما قطعا با متخلفان برخورد می‌کنیم و فعالان این صنف هم خواهان برخورد با این تعداد افراد محدود سودجو هستند.

حمل 325 میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها در 8 ماه اخیر

دغاغله اظهار کرد: 93 درصد کالای کشور از طریق حمل و نقل جاده‌های جابه‌جا می‌شود در همین تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا که همه مردم تشویق به در خانه ماندن، می‌شوند در 8 ماه امسال 325 میلیون تن کالا توسط کامیون‌ها در کشور جابه‌جا  شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد رشد داشته است.

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه این 325 میلیون تن کالا از طریق 21 میلیون سفر جاده‌ای جابه‌جا شده است، گفت: 68 میلیون تن از این میزان کالا، کالاهای غذایی، کشاورزی و دامی است که این نشان از تلاش قابل توجه بخش حمل کالای جاده‌ای، که 100درصد آن هم خصوصی است، دارد.

وی افزود: پس از شیوع کرونا رانندگان حتی یک روز هم کار خود را تعطیل نکردند شما دیدید در کشورهای پیشرفته مردم در شیوع کرونا به فروشگاه‌ها هجوم بردند و قفسه کالاها را خالی کردند اما در کشور ما با زحمات همین رانندگان، کمبود کالا در کشور احساس نشد و پیشِ مردم رو سفید ماندیم.

فعالیت 500 هزار راننده بخش حمل کالا در قالب 375 هزار دستگاه کامیون

دغاغله اضافه کرد: از اسفند 98 تا کنون با رشد 27 درصدی بارگیری و سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تأکید بر اینکه انتظار داریم برای رانندگان رعایت جانب انصاف شود، گفت: ما 500 هزار نفر راننده بخش حمل کالا داریم که از طریق 375 هزار دستگاه کامیون، سالانه 482 میلیون تن کالا جابه‌جا می‌کنند و حتی برخی مواقع از امکانات مناسبی هم برخوردار نیستند که در این راستا ضرورت دارد رانندگان بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش فارس، پیش از این، طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرده بود: سازمان راهداری، کارت هوشمند رانندگان متخلف در حمل نهاده‌های بخش کشاورزی را باطل می‌کند.

به گفته طلایی قبل از تخلیه بار از کشتی، سازمان های استاندارد، حفظ نباتات و دامپزشکی نمونه برداری می کنند و اگر مورد تایید قرار گرفت، اجازه تخلیه بار از کشتی داده می شود، زمانی که بار از کشتی خارج و در انبارها تخلیه می‌شود با تأیید دامپزشکی، بارگیری و به سمت مقصد حمل می شود. بنابراین هیچ مشکلی در زمان بارگیری وجود ندارد.

طلایی گفته بود: شرکت های واردکننده با شرکت های باربری قرارداد می بندند، مشکلی در نهاده های وارداتی وجود ندارد؛ حمل بار به صورت فله و در کامیون های لبه دار انجام می شود و شرکت های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند؛ شرکت های حمل و نقل چون مجوزشان را از سازمان راهداری می گیرند، رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است، اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم به سرعت کارت هوشمند راننده باطل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده پاسخ

    آیادرروز حمل ونقل خبر خوبی درمورد سختی کارودرست شدن سنوات سال72تا80راننده گان د رراه است آیا کسی پیگیر این دومشکل برزمین مانده است یا نه آیا سازمان راهداری وحمل ونقل به فکر است